Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det allra vanligaste är stall som är isolerade eller inte- hur definierar ni det?
Sen undrar jag hur bra det är när luftigheten är på 100% eller nära det.
I ett kallstall har man ju samma ute som "inne"
Tänk att bo i norra Norrland med 30 grader minus.
Man har ju frysit näsan av sig- hur ska man kunna fungera i ett oisolerat
Jag förstår inte riktigt vitsen med kallstall? Är det inte bättre för hästen att gå på lösdrift då?
Jag förstår inte riktigt vitsen med kallstall? Är det inte bättre för hästen att gå på lösdrift då? Själva håller vi på att bygga varmstall, har varit kallstall tidigare och jag är SÅ less på det. Det är som att hela vitsen med stall försvinner då. Våra hästar har gått på lösdrift istället under två vintrar nu (medan vi bygger om).
du kanske ska läsa den rätta definitionen av ett kallstall. det betyder nämligen inte ett skjul utan isolering : )
Men det allra vanligaste är stall som är isolerade eller inte- hur definierar ni det?
Ok det stämmer ju, men då förstår jag inte din kommentar att du inte förstår vitsen med ett kallstall och att man lika gärna kan ha lösdrift?
ett isolerat kallstall håller ju temperaturen och ofta är det ca +8 grader i stallet vintertid och bara ngt kallare dagtid om hästarna är ute.