S
sweet_extraa
Sv: Varmstall eller Kallstall - vad föredrar ni?
kallstall utan tvekan.
kallstall utan tvekan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
ett kallstall är tex. ett stall med tak dvs Inte isolerat direkt. Ingen värme, bara skydd från vind och nederbörd i princip. Dvs är rätt så kallt vintertid. (vattnet fryser på vintern i boxarna) men det är alltid bra luft!
Kallstall.
Mycket bättre för hästarnas hälsa.
/KT
tycker du att isolerat stall måst ha stängda dörrar o fönster jämt?
däremot är det ju bra att kunna stänga när det är storm med regn eller snö- enda ggn som jag bommar till.
tycker du att isolerat stall måst ha stängda dörrar o fönster jämt?
däremot är det ju bra att kunna stänga när det är storm med regn eller snö- enda ggn som jag bommar till.
Har stått i både och och jag väljer absolut VARMSTALL!
I kallstall frös bädden (torv) så det gick itne att mocka på flera veckor, vattnet frös i hinkarna så hästen hade aldrig vatten (bara en stund efter att man varit där) och man frös häcken av sig när man var där och ville bara åka hem igen. Nej, det var skitäckligt och ryser vid minnet. Aldrig mer! På sommarhalvåret går det an, men inte på vintern!
Varmstall är toppen tycker jag då jag gärna är istallet i flera timmar på vintern och tar hand om min häst vilket han tycker är toppen.
Och hur trevligt är det för hästarna att ligga ner och sova på frusen torv med massa frusen bajs i?