Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

M
Hästmänniskan Ja precis som det låter så har jag en väldigt jobbig stallägare på halsen. Hade en av hästarna uppstallad i stallet hos denne person...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 709
Senast: Lazy Lady
·
S
Hästmänniskan Kan man ha täckbark på ridbanan ? eller blir det för hårt/mjukt. Mvh Sara
Svar
8
· Visningar
1 542
Senast: Min_forza
·
S
Hästmänniskan Hej! Jag har fått reda på att jag är antagen till Strömsholms gymnasium, RSG :D Jag vill GÄRNA veta vilka mer som har kommit in och...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 997
Senast: sun_beam
·
Hästmänniskan Måste man ha någon form av tillåtelse för att ha gödselstack? Är platta obligatorisk? Jag har precis övertagit ett stall med fem boxar...
Svar
5
· Visningar
1 675
Senast: limona
·
Hästmänniskan en del av er har kanske läst min insänadre på "hästvård" om min häst som inte fick ngn mat o rasade i vikt Hade hur som ut vet igår o...
Svar
16
· Visningar
4 091
Senast: Antiqua
·
Hästmänniskan Måste en häst som är registrerad i ett annat EU-land och har pass skaffa ett svenskt pass också?
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Masse
·
K
Hästmänniskan Hej har en fråga hur lång är uppsägningen när man inte har kontrakt? MVH Karin
Svar
11
· Visningar
1 780
Senast: Masse
·
V
Hästmänniskan Årets hö blev sisådär enligt min mening (låg MJ) och enligt bonden så ska vallen blivit gödslad "som den ska", han tycker jag är löjlig...
Svar
6
· Visningar
1 995
Senast: Vinga
·
P
Hästmänniskan Har sett att det finns många trådar i ämnet men hittar ingen som riktigt svarar på det jag undrar... De flesta tipsar om att man ska...
Svar
7
· Visningar
1 366
Senast: Punkity
·
Hästmänniskan Jag har just nu två hästar, varav en är min och den andra har jag sedan cirka fyra år på foder. På senaste tiden har två tjejer i min...
Svar
12
· Visningar
1 743
Senast: kem
·
Hästmänniskan Vad säger lagen om att ha översta luckan öppen på hästtransporten vid körning?jag har fått lära mig att den skall hållas stängd eller...
2 3
Svar
43
· Visningar
13 758
Senast: syrran
·
Hästmänniskan Ska visa min 1 åriga shettis den 22 september! Nu undrar jag, måste jag ha träns på henne, eller kan jag ha, bara grimma?
Svar
4
· Visningar
806
Senast: Royal_724
·
Hästmänniskan Någon här som ska börja där iår? Ni andra som har gått där vad tycker ni om utbildningen?Startade ni ett företag efteråt?
2
Svar
31
· Visningar
2 064
I
Hästmänniskan Hej!Jo, jag är skötare på värdens underbaraste häst nämnligen en korsnignsponny som heter Bubblan.Han är född 1996 och är imp.från...
Svar
2
· Visningar
1 675
Senast: arabia
·
Hästmänniskan Vill bara skriva av mig lite.. Jag har alltid hört att det ska "gå över" men jag är fortfarande precis lika ledsen som den dagen vi tog...
2
Svar
34
· Visningar
3 768
Senast: Dahlia
·
K
Hästmänniskan Jag har nog hamnat i ett dröm sernarium, 2 perfekta köpare till en häst. Jag kan mkt väl se min häst hamna hos båda, underbara på...
2
Svar
21
· Visningar
2 042
Senast: Krukan
·
S
Hästmänniskan Ni som lämnat ut era hästar på foder eller själva tagit hästar på foder; hur mycket utrustning brukar följa med? /Sessiagh
Svar
10
· Visningar
1 223
Hästmänniskan Vad tycker ni är lämpligt att betala en person i månaden för att denne ska ta över mina fodringar? Det gäller 4 st fodringar per månad...
Svar
8
· Visningar
991
Senast: Yrja
·
Hästmänniskan Håller på att bygga nya boxar. Det kommer bli boxar med öppen front så att hästarna står och kikar ut. Lite halvt om halvt uteboxar...
Svar
12
· Visningar
2 006
Senast: Nicke
·
Gnägg Lina f-81 e Lambert - Falstaff
Svar
0
· Visningar
110
Senast: Fiorano