Vilka har kommit in?!

Sv: Vilka har kommit in?!

Känner till Caroline Hammarström, hon är trevlig!

Grattis till er alla som kom in:D jag sökte för 3 år sen men kom inte in:( det var väldigt höga intagningspoäng, vad var intagningspoängen för iår? *nyfiken*

Grattis till er alla som kom in:D jag sökte för 3 år sen men kom inte in:( det var väldigt höga intagningspoäng, vad var intagningspoängen för iår? *nyfiken*

285 poäng var intagningspoängen i år

jaaa men juste jag kom på en grej jag vet ju inte ens vilket rum jag kmr få hoppas på ett stort annars kommer jag inte få plats :crazy: skulle man inte få lappar hem där man valde om man vill på i lilla eller stora ås? de kanske man fixar första dan där iof...

Okej, ja jag vill bo på lilla åsvillan.:D
Jag vet inte om vi kommer få några lappar..:p

Okej, ja jag vill bo på lilla åsvillan.:D
Jag vet inte om vi kommer få några lappar..:p

först ville jag oxå de men rummen är ju så små...har fått farmor att betala mellanskillnaden :D så hoppas på stora ås

först ville jag oxå de men rummen är ju så små...har fått farmor att betala mellanskillnaden :D så hoppas på stora ås

Dom stora rummen är superfina:D och kan vara värda några hundralappar mer, men jaja, lilla ås blir bra.:p

Dom stora rummen är superfina:D och kan vara värda några hundralappar mer, men jaja, lilla ås blir bra.:p

jag kör oxå på lilla.. ifs va rummen sämre där, men själva huset tyckte iaf jag va finast:)

Vaddå då? Vill veta ALLT!!:bump:

Jag är rätt övertygade om att ni kommer att gilla det.
De första två-tre veckorna kan man dock börja fundera på vad man egentligen har börjat på för skola, men det ger sig med tiden.

Jag var dock aldrig särskilt välkommen iochmed att jag sysslar med "fel gren" och har "fel sorts häst".
Men utbildningen är jättebra!

Bästa läraren är enligt mig Mads Hendeliowitz, eller hur det nu stavas...
Undervisar i dressyr.
Hälsa gärna till honom från tjejen som hade "skimmel-araben med alldeles för lång man" :D

Hälsa gärna till er svenska/idrotts-lärare inne på kantzowska också, Robban, från "den galna tjejen i hudik"

De första två-tre veckorna kan man dock börja fundera på vad man egentligen har börjat på för skola, men det ger sig med tiden.

Jag var dock aldrig särskilt välkommen iochmed att jag sysslar med "fel gren" och har "fel sorts häst".

Undervisar i dressyr.
Hälsa gärna till honom från tjejen som hade "skimmel-araben med alldeles för lång man" :D

Hälsa gärna till er svenska/idrotts-lärare inne på kantzowska också, Robban, från "den galna tjejen i hudik"

okej men hur går första veckorna till då?? har hört att man rider upp ett program och blir indelade i ridgrupper efter det?

Tja, det kan ju vara lite annorlunda från när jag gick där, det var ju ett tag sedan jag började i ettan.

Men man får en grundlig introduktion i hur stallet och hästarna ska skötas, och har man tidigare haft egen häst och kanske eget stall kan det kännas lite.. onödigt..
Men på ett sätt är det ju också väldigt bra...

Men ja, man blir indelade i grupper.
Det behöver inte bara betyda att några är bättre än andra, utan också vilken stil man använder sig av. Det varierar ju hur man blivit lärd från början.. Skulle tro att ni kommer att ha Agneta Aaronsson i dressyr första året, och hon håller hårt på reglerna.

Undervisar i dressyr.

Okej, fel sorts häst = arab?? har själv en arab å han är den bästa jag har haft:banana:

*Kl*
Vad är det för "intagnings krav" förutom att man ska ha 285p?

Ja, min arab gick inte hem hos.. ja, någon. Förutom Mads då.. han gillade min lilla kille! :smirk:

Sorry om jag bryter tråden lite men jag vill bara ge tummen upp för araber: dom är världens ärligaste, vackraste och uthålligaste hästras:D

vilka ska ha med egen häst? i utbildningen/utanför utbildningen?

Sorry om jag bryter tråden lite men jag vill bara ge tummen upp för araber: dom är världens ärligaste, vackraste och uthålligaste hästras:D

vilka ska ha med egen häst? i utbildningen/utanför utbildningen?

min kompis har en arab fast jag trodde jättelänge att han var sv ridponny blev jätteförvånad när hon sa de fast då när man tänkte på de såg man de lite på huvudet. Han är superfin och dom tävlar FEI så nog kan dom även om folk tror att dom mest är typ till för distansritt

Ska tyvär ej ha med mig häst första terminen (om jag inte lyckas sno med mig hästen mitt i natten:angel: de vore väll nått :D) Men mamma säger att jag måste lära mig ta hand om mig själv först vilket iof kan vara bra;)

min kompis har en arab fast jag trodde jättelänge att han var sv ridponny blev jätteförvånad när hon sa de fast då när man tänkte på de såg man de lite på huvudet. Han är superfin och dom tävlar FEI så nog kan dom även om folk tror att dom mest är typ till för distansritt

Ska tyvär ej ha med mig häst första terminen (om jag inte lyckas sno med mig hästen mitt i natten:angel: de vore väll nått :D) Men mamma säger att jag måste lära mig ta hand om mig själv först vilket iof kan vara bra;)

okej:D ska lämna ut min arabprins på foder.. han åker på torsdag:cry: kommer bli jättejobbigt å lämna ifrån sej honom men samtidigt kommer jag kunna koncetrera mej mer på min egen ridning istället för på hästen.. hoppas jag:smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 451
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
14
· Visningar
1 568
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 330

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka