Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

tror du att du skulle kunna finna dig själv där på morgonen med att säga helt enkelt "du, kan jag ringa upp dig alldeles strax?"
jag håller på att...... eller min sambo kom just hem eller liknande, sen lägger du på.
vaknar till eldar upp dig själv lite grann...och sen, ja då ringer du upp h*n. :devil:

då har du övertaget. till att börja med så är det du som ringer. man är mer beredd om det är en själv som ringer. och du kan förbereda dig för vad du ska säga.

det är mitt tips iaf. :D
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Hade varit en mkt bra ide att byta mobiler.. men tyvärr så måste sambon ha den telefonen när han jobbar, massa special grejjer för de han jobbar med.

Njaa.. de andra i stallet har jag väl lite kontakt med, dock har dem jag umgicks mest med också flyttat. Men stallägaren är värst när man säger upp platsen. Eftersom de är uppsägnings tid så är många kvar de månaderna de gäller, och då vet jag att de fått lite skit för lite allt möjligt. Dock tror jag att jag är en av dem som råkat värre ut då jag inte sa ifrån från början.*suck*
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Ni kan ju gissa vem som ringde mig imorse igen? Just precis.. Fast denna gången va h*n vänlig nog att vänta ända till 8... Vilket är en mkt dålig tid att ringa eftersom min sambo då kommit hem efter en lång jobb natt och just hade somnat. Jag hade gått ur sovrummet men glömt mobilen. Den ringde... jag hörde sambo svara.. blir arg.. sen blev de tyst. Vet inte riktigt vad som sas än eftersom jag bara frågat vem det va och sambon sa de va stallägaren och sen behövde trött sambo somna om å sover än.

Nä jag ska ta och ringa till stallet ikväll när jag vet vad som sas imorse. Ska prata med dem och säga ifrån. Så nu ska jag samla mod hela dagen. Håll tumme för mig ikväll.
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

hoppas han sa ngt riktigt otrevligt! :devil:
det brukar jag göra när jag just somnat...och det skulle ju vara fint om ställägaren fick lite svar på tal!
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

det är väl bara att skrika i telefonen
"RING FÖR I HELVETE/DU SKA HA JÄVLIGT KLART FÖR DIG ATT DU RINGER INTE MIG INNAN KL XX ELLER EFTER KL XX" å släng på luren.

sen skriver du allt på en lapp som ska göras vid uppsägning, så säger du till stallägaren att (tillsammans med sig) kolla punkt för punkt och skriva en signatur i kanten.

sen ber du om slutfaktura, å är det hela svart så säger du "tack å adjö, stör du mig en gång till så tror jag skattemyndigheterna är j*t intresserad av din verksamhet"

:rofl::rofl::rofl::bow:
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Oj! Vilken elak människa!
Jag hejar verkligen på dig och väntar på uppdatering! Lycka till!:D
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Usch, vilken vidrig människa. Hoppas det löser sig och att din sambo inte var särskilt snäll när han svarade :devil:
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

*kl*
Skriv ihop ett papper där det står att du har betalat färdigt för din plats, att den är godkänd vid en bes. och skriv också med att hyresvärden inte kan ställa några fortsatta krav på hyresgästen. Åk sedan över till stallägaren och se till att h*n och ett vittne (inte din sambo) skriver på pappret. Så gör vi alltid vid flytt (har lärt mig den hårda vägen)
Sedan om h*n ringer efter det så säger du bara att du har flyttat, att flyttningen är godkänd och färdig tack och adjö och lägger på luren. (det är tillåtet att lägga på luren i örat på folk)
Man ska aldrig brusa upp eller annat för det ger bara hyresvärden ett övertag över dig.
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Ni kan ju gissa vem som ringde mig imorse igen? Just precis.. Fast denna gången va h*n vänlig nog att vänta ända till 8... Vilket är en mkt dålig tid att ringa eftersom min sambo då kommit hem efter en lång jobb natt och just hade somnat. Jag hade gått ur sovrummet men glömt mobilen. Den ringde... jag hörde sambo svara.. blir arg.. sen blev de tyst. Vet inte riktigt vad som sas än eftersom jag bara frågat vem det va och sambon sa de va stallägaren och sen behövde trött sambo somna om å sover än.

Nä jag ska ta och ringa till stallet ikväll när jag vet vad som sas imorse. Ska prata med dem och säga ifrån. Så nu ska jag samla mod hela dagen. Håll tumme för mig ikväll.

Alltså, jag tycker inte alls du ska ringa stallet. Om din historia är sann så har människan tomtar på loftet och du ska inte ha med henne att göra, hon kommer bara att fortsätta ställa sina krav.

Vore nog bra om din sambo svarade några fler ggr och skällde lite på henne, en karl som skäller brukar göra susen :crazy:
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

*ler* jo historien är sann vare sig man vill eller inte. Inte roande story att hitta på.

Har ändå bestämt mig för att ringa och prata med dem när jag är beredd och vet vad jag ska säga. Tror iof efter att ha fått uppdatering av sambon vad han sa att de har fattat nu men vill ändå känna att jag pratat med dem själv också. Annars kommer jag bara gräma mig över det. Har gått och retat mig hela dagen på att jag bara tagit allt utan att säga ngt så även om tiga ibland är guld.. så är inte detta en av de gångerna.
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

*ler* jo historien är sann vare sig man vill eller inte. Inte roande story att hitta på.

Har ändå bestämt mig för att ringa och prata med dem när jag är beredd och vet vad jag ska säga. Tror iof efter att ha fått uppdatering av sambon vad han sa att de har fattat nu men vill ändå känna att jag pratat med dem själv också. Annars kommer jag bara gräma mig över det. Har gått och retat mig hela dagen på att jag bara tagit allt utan att säga ngt så även om tiga ibland är guld.. så är inte detta en av de gångerna.

Lycka till iaf :banana:
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Kan vi inte få en uppdatering om vad som sades vid sambons telefonsamtal? ( Sar= nyfiken:o:angel:)
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Njaa.. samtalet gick väl inte så jättebra. Jag ringde och sa artigt men bestämt att nu får det räcka med samtal på dumma tider och massa betalningar som jag inte ens ska betala. Fick som svar att h*n tycker att det är självklart att jag ska betala för det som vi använt (suck.. med andra ord var det som att tala med en vägg). Efter många om och men så sa jag tillslut att jag kommer att be advokat kolla på kontraktet och komma med sin åsikt om vad som är rätt och inte. H*n blir då tyst och svarar "men herregud jänta, du kan väl ändå inte mena att du blir så stött att du måste blanda in andra i våra affärer". Sa att jag helt enkelt inte orkar mer så om det var ngt mer h*n ville så skulle h*n säga det nu i tel för vi har flyttat och därmed är det inte ok att ringa mig mer. Då la h*n på.

Kände mig modig efter! Nu hade ju sambo visserligen grundat endel innan när h*n gjorde misstaget att väcka honom men ändå. Jag gjorde det i alla fall :). Nu är det bara att vänta och se.
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Njaa.. samtalet gick väl inte så jättebra. Jag ringde och sa artigt men bestämt att nu får det räcka med samtal på dumma tider och massa betalningar som jag inte ens ska betala. Fick som svar att h*n tycker att det är självklart att jag ska betala för det som vi använt (suck.. med andra ord var det som att tala med en vägg). Efter många om och men så sa jag tillslut att jag kommer att be advokat kolla på kontraktet och komma med sin åsikt om vad som är rätt och inte. H*n blir då tyst och svarar "men herregud jänta, du kan väl ändå inte mena att du blir så stött att du måste blanda in andra i våra affärer". Sa att jag helt enkelt inte orkar mer så om det var ngt mer h*n ville så skulle h*n säga det nu i tel för vi har flyttat och därmed är det inte ok att ringa mig mer. Då la h*n på.

Kände mig modig efter! Nu hade ju sambo visserligen grundat endel innan när h*n gjorde misstaget att väcka honom men ändå. Jag gjorde det i alla fall :). Nu är det bara att vänta och se.

:bow::bow::bow: Snyggt jobbat... Hoppas stallägaren har fattat nu...
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Hon kanske gilla dig:rofl: Kanske inte ville att du skulle flytta:)
 
Sv: Min fd stallägare telefon terrar mig!!

Nästa gång människan ringer får du låtsas att telefonen inte fungerar. Säg hallå ett antal gånger och bryt sedan samtalet. Upprepa detta varje gång h*n ringer - det är ganska effektivt.

Immer

Hahaa :bow: ska jag börja köra med varje gång nån galning man råkat ge numret till på fyllan ringer
 

Liknande trådar

  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
22 685
Senast: LenaH
·
Relationer Ååååh. Sliter mitt hår av frustration. Behöver råd utifrån, från oberoende personer som inte känner varken mig eller min pojkvän...
2
Svar
28
· Visningar
5 744
Senast: Got2Be
·
Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
14 002
Senast: Legolaz
·
Hästmänniskan Jag har funderat rätt mycket på det här och känner att det skulle vara bra att höra vad andra tycker om den här saken. :laugh: Jag...
Svar
14
· Visningar
2 796
Senast: hier
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp