Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Fälttävlan Kommer det några Bukisar till oss? Vi är laddade till tänderna nu efter en hopptävling i åska och regn så då måste det ju bli fint väder...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 652
Senast: fio
·
Körning hej, då shettistjejen och jag snart ska ge oss ut på tävlingsbanorna, så har jag en liten utrustningsfråga... En bekant har en jätte...
Svar
10
· Visningar
1 649
Senast: _Skifting_
·
Western Finns det vidare stl i western sadlar än Full ? Jag skulle behöva en kort o platt sadel *suck* ingen manke o mkt kort +bred häst .
Svar
6
· Visningar
1 480
Senast: orcide
·
Fälttävlan Har de senaste dagarna sträckläst Heinz von Opels bok "Fälttävlan" med största intresse, men fastnade rätt snabbt på avsnittet om hästen...
Svar
10
· Visningar
1 850
Senast: Gisburne
·
J
Hoppning Hej alla! Jag skulle vilja ha lite hjälp med träningsupplägg. Jag ska om en vecka (nästa lördag) debutera 130 på d-ponny och jag...
Svar
4
· Visningar
896
Senast: Judelaw
·
Islandshäst Det finns ju en massa hästannonser på hästar som står på Island. Är det någon som har köpt en häst på detta sett? Bara genom att se...
2
Svar
22
· Visningar
2 524
Senast: UllaBeata
·
N
Tävling Vad menas med dom "uttrycken"? Undrar även om man får hopptävla i klubbjacka och jodphurs& svarta slickade läderchaps :)?
2
Svar
27
· Visningar
4 038
S
Islandshäst Vilken tyngd har du på dina boots och varför? (Jag ska beställa nya och kan inte bestämma vilken tyngd jag ska ha...)
Svar
12
· Visningar
1 342
Senast: raggsock
·
Övr. Grenar Jag undrar om det är någon som har eller vet var man kan få tag på ett mönster/mall för att sy upp sin egna dress? Vet att det finns...
Svar
1
· Visningar
1 531
Western Är det någon här som även tränar med sin häst för vanlig tränare? (engelsk dressyr/hopp/markarbete o.s.v.) Hur tycker ni att det...
2
Svar
33
· Visningar
3 112
Körning Hur är det egentligen, får man tävla med barfotaboots eller måste hästen vara skodd? Tycker det är lite förlegat om man måste ha skor...
Svar
10
· Visningar
1 130
Senast: Tacitus
·
K
Hoppning Hej! Undrar hur ni går till väga då ni hoppar in era hästar?! Har en fd galoppör som ej är ubildad eller hoppad. Jag har skrittat över...
Svar
7
· Visningar
1 774
Senast: hoppning_95
·
  • Låst
Trav Hejsan! Tror inte att denna tråd kommer att bli speciellt uppmärksammad, men är nyfiken och provar!:idea: Undrar nämligen om det är...
Svar
5
· Visningar
900
Senast: ameo
·
Hoppning Vad menas med denna bedömmning Bed.A+A ? Är det valig clear round? tacksam för svar :)
Svar
7
· Visningar
954
Distans Är nyfiken på vad alla distansryttare har för pad under sin bomlösa sadel... Så släng in en bild på den :D
Svar
17
· Visningar
2 262
  • Låst
Islandshäst Har haft min häst i 8 år, han är nu 15 år och han har aldrig visat pass.. utan alltid blivit riden som 4 gångare.. Har lånat ut honom...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
7 723
Senast: LinnK
·
Islandshäst Då mina två olika tränare i princip säger olika så är jag lite sugen på era idéer och tankar kring detta. Jag har en 10 årig valack...
Svar
17
· Visningar
1 615
Senast: Niela
·
A
Hoppning Hejsan, behöver lite hjälp nu och hoppas någon bill hjälpa mig. Hur är jacson legano sadlarna? är dom jätte svängda eller normal...
Svar
8
· Visningar
5 246
Senast: Behati
·
M
Hoppning Hej! jag behöver ganska akut hjälp! Min d-ponny har tappat intresset för hoppning! Hon vägrar ut sig på 50cm & dt är inte kul förut...
Svar
6
· Visningar
1 207
Senast: Zephira
·
Western Ännu en sån där sadelplåga.................. Köpte ny häst för en månad sen, sadeln ligger helt ok, men är lite stor, inte mkt men...
Svar
7
· Visningar
1 403
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka