4-gångare som nu blivit 5-gångare!!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 4-gångare som nu blivit 5-gångare!!

Din bukesida, du hoppar en nordsvensk av något slag
Och vad innebär det? :crazy:

Jag hoppar min nordsvensk en gång ja, det är nog 7 år sedan ungefär.
Vi hoppar än idag. Stör det dig?

Man tvingar inte bak en sadel med svanskappa , man håller den på rätt plats tills hästen gått ner i vikt.
Till en rund islänning med taskig manke kan det vara nästan omöjligt att få en sadel som ligger still. Den åker fram.
Nej självklart inte. Men tyvärr finns det de som gör det, "tvingar" bak den alltså.

Din bukesida, du hoppar en nordsvensk av något slag.

Tillägger: Jag är faktiskt väldigt nyfiken på hur du kan tycka att min bild har något sammanhang med denna tråd där det enda jag skrivit om är ett pessoabett och en dåligt tillpassad sadel :crazy:

Min nordsvensk reds på bilden (som iofs är väldigt liten) på vanligt tränsbett och en väl utprovad sadel som numera är såld eftersom hon breddat sig.

Jag brukar inte vara så här. Men när folk är så här elaka och respektlösa så gör det mig arg.

Självklart försöker ni hjälpa till och det är snällt :)
Men allla försöker nog inte hjälpa utan bara kränka ner på andra människor

Sen har jag lika mkt rätt att vara här, lika mkt som er alla andra... Så skriv inte såna saker.

Men vem är det som är elak och respektlös mer än du, TS och TS kompis som hugger med näbbar o klor när folk försöker tipsa om hur hästen ska få det bäst?

Det är ju INGEN som har skrivit något dumt, bara tipsat och undrat om sadel o sits osv. Och försökt förklara det skadliga i att ha det så där och tipsat om förbättringar som kan göras.

Här på islandsdelen av forumet brukar det vara väldigt lugnt från att kränka folk, men självklart har folk olika tankar, erfarenheter osv.

Det är ingen som har sagt att du inte får vara här, sjävklart får du det,
men försök å ha en lite trevligare attityd istället för att gå till personangrepp.
:idea:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 153
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
23
· Visningar
1 805
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 268
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 650
Senast: Ceta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka