Regional, lokal och nationell?

Sv: Regional, lokal och nationell?

Inte behöver man väl ha stövlar på regional tävling? Isåfall är det nytt från i år... Däremot från nationellt. Någon som vet säkert? :confused:

Det är till och med så tror jag att de har ändrat så att det är ok med läderchaps även på elittävlingar numera (dock inte helt säker!)

Vad menas med dom "uttrycken"?

Undrar även om man får hopptävla i klubbjacka och jodphurs& svarta slickade läderchaps :)?

Lokaltävling
Lokaltävling är det lättaste efter klubbtävling och banorna är relativt lätta. Lokaltävling är när man tävlar inom det område ens klubb tillhör. På lokaltävling krävs det att ryttaren har en ryttarlicens, och då lägst lokallincens, som är utfärdad i Sverige för att få tävla.

Det får finnas klasser i högst 1,10 för häst och Lätt B för ponny.

Du får ha klubbjacka här och jodphurs och svarta läderchaps.

Regionaltävling
Regionaltävlingen är lite svårare, både banor och hinder, och även klasserna blir högre.
För att få delta i en regionaltävling måste ryttaren ha minst junior- eller seniorlicens beroende på ålder. Dessutom måste hästen/ponnyn ha licens. Här får även nordiska och utländska ekipage som bott i Sverige minst ett år deltaga.

Högsta klassen som får finnas är 1,40 för häst och MSV B för ponny.

Här måste du ha kavaj!

Nationell tävling
Nationellt är ännu svårare än regíonalt och här finns de högsta klasserna.
Nationella tävlingar får innehålla klasser upp till 150 hoppning för häst samt Svår hoppning för D-ponny (Msv A för c- ponny, msv b för b-ponny).

Här måste du ha kavaj. Tror de har tagit bort regeln om stövlar men kolla upp i TR.

OBS! Nu är det ändrat så höjden står för ponnyer också men orkar inte skriva ut dem.

Lokaltävling
Lokaltävling är det lättaste efter klubbtävling och banorna är relativt lätta. Lokaltävling är när man tävlar inom det område ens klubb tillhör. På lokaltävling krävs det att ryttaren har en ryttarlicens, och då lägst lokallincens, som är utfärdad i Sverige för att få tävla.

Det får finnas klasser i högst 1,10 för häst och Lätt B för ponny.

Du får ha klubbjacka här och jodphurs och svarta läderchaps.

Regionaltävling
Regionaltävlingen är lite svårare, både banor och hinder, och även klasserna blir högre.
För att få delta i en regionaltävling måste ryttaren ha minst junior- eller seniorlicens beroende på ålder. Dessutom måste hästen/ponnyn ha licens. Här får även nordiska och utländska ekipage som bott i Sverige minst ett år deltaga.

Högsta klassen som får finnas är 1,40 för häst och MSV B för ponny.

Här måste du ha kavaj!

Nationell tävling
Nationellt är ännu svårare än regíonalt och här finns de högsta klasserna.
Nationella tävlingar får innehålla klasser upp till 150 hoppning för häst samt Svår hoppning för D-ponny (Msv A för c- ponny, msv b för b-ponny).

Här måste du ha kavaj. Tror de har tagit bort regeln om stövlar men kolla upp i TR.

OBS! Nu är det ändrat så höjden står för ponnyer också men orkar inte skriva ut dem.

Jag tävlar för en klubb 22 mil ifrån mig och tävlar där jag bor. Visst, man får höra: Här har vi minsan en riktigt långåkare. Ända från Söderhamn! Så bor man i STockholm. Nu ska jag ta med min ponny till SÖderhamn på lokal meeting om en vecka. Man får väl delta i vilka lokala tävlingar som helst?

ja, det får man. Du kan bo i haparanda och tävla för en klubb där och delta på en lokal tävling i ystad om du har lust. Däremot brukar ju lokala tävlingar mest "attrahera" närområdena och många tävlar för klubbar i sin hemkommun eller liknande.

Ja. Kanske inte var så tydlig.. men klart man får det. Men inte så många som åker så långt för en lokaltävling.

så om man bor i ett landskap så får man tävla lokalt i ett annat landskap?? :O

Liknande trådar

Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 539
Senast: Svartkatt
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Murray
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 106
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈