Hofors augusti tävling

Sv: Hofors augusti tävling

Ja herregud vilken resa! Först ligga på cross tävlingar i 2 dagar bland rök o stök o sen köra ytterligare två timmar för att se till så att Ryttarinnan o Grå Häst äntligen får till sin första vinst!!!!!!!!!!!!!:bump: Jag förstår inte hur jag ska orka detta en hel säsong för nu är ju två saker bevisat....:angel::

Grå Häst är bättre än Brunt Sto. ODISKUTABELT!:rofl: Jadu Betti...han spöade ju henne med 10 straff i dressyren och detta är ju andra gången i deras liv som de möts på tävling med samma resultat i dressyrmomentet, dvs han vinner...och kom nu inte med att hon inte hade sin ryttare på ryggen för det hade ju inte han heller!:devil:

Och för det andra:

Jag MÅSTE vara med när han tävlar! Det är ju bara att titta på resultaten av hennes starter: 3 starter, 1 2:a plats (jag var med) en 16:e plats (jag var inte med....) och nu första vinsten och jag var med! Det säger allt....:D

Så till referatet:
Efter att slavat i stallet (ja, ni ska inte tro att man som hästägare blir VIP behandlad på nåt vis..näe då, utan undertecknad fick minsann fläta, putsa, sadla tränsa o hålla ordning på Ryttarinnan!)((ja ja ok då....det var UNDERBART att få pyssla med honom själv jag erkänner....)) så var han iaf snygg nog att få starta dressyren... inga missar från hans sida men huvaligen vilket gräsligt program 1997:an är...en liten Ryttarmiss på de löjliga bågarna längs långsidan det var allt. Stolt som en tupp var jag för ni skulle se dom ihop...de är så fina så fina o passar som handen i handsken!

Tryckte i henne x-antal liter vatten (antagligen tycker hon att jag är tjötigare än Betti men hon lyder snällt....) och sen bar det iväg till hoppbanan...på väg dit upptäcker jag att det ligger en VATTENMATTA under ett räcke!:eek: Nåväl, jag antar att det ligger mattor på varenda hopptävling i Norrland men nere hos oss är det mest i 120 som det förekommer så jag skulle ju inte velat komma med en grön Sydländsk häst i den hoppningen...
Grå hoppar men bestämmer sig för att hindren är för låga o släpper ner bakfötterna i två av dem...vattenmattan ägnar han inte en blick utan hoppar käckt. Men jag svär högt över den lata hästen som inte kan lyfta på benen o får konstiga blickar från två tanter i min närhet!

Men tack vare fint dressyrresultat så låg de 3:a inför terrängstarten.

Så skulle jag ut o gå banan... o kom till trahkenergraven då tänkte jag hmmm.....när jag sen kom till uthoppet med svamparna tänkte jag ännu mer hmmm...sen bryggorna ska vi inte ens tala om o kulmen på mina hmmm kom när jag var framme vid sista vattnet som hade en liten häck framför :eek: då var det inte hmm längre utan JEEEESUS.
Och innan någon liten söt besserwisser sticker upp sitt lilla huvud o mumlar nåt om att han minsann hoppat där flera ggr så vill jag bara påpeka att det hade han visst inte. Vattnet finns ju där till vardags men inte med nån häck framför.

Men men tänkte jag...klister i rumpan på ungen o mental styrning på hästen via telepati så går det säkert bra.....peppade henne hejvilt innan start med glada tillrop som: Nu j**lar ser du till att rida! och: Jag har inte åkt 40 mil för att se dig trilla av!
Och andra små glada tillrop...( Skojar bara....jag var vit i ansiktet o tryckte i henne vatten det var allt....)

Och sen gick starten...över steeplehäcken, pallissaden, stenmuren, räcket o oxern seglade han fram...sen kom trahkenern...han bromsade-hon röt-han kröp ihop som en shetlandsponny-o fullkomligt seglade över där med!:bump: Första vattenhindret nemas problemas, borgen here we come, sen in i skogen o ner till uthoppet- skutt skutt så var både det o svamparna ett minne blott, snushindret togs i flygande fläng, ett litet ryt vid coffin, sen seglade han över Brygga nr 1, kikade lite på Brygga nr 2, rosa soffan flög förbi, röda lastbilen med o sen kom häcken med vattenhinder två och innan jag hann tänka så var de förbi där med! Stocken som var sista hinder såg jag aldrig för jag hade fått grus eller nåt i ögonen då....Fina fina Grå o duktig unge! I mål med 4 straff för tiden o när sen den enda som kunde slå dem fick stopp på just sista vattnet så var det glädjeyra som bröt ut! Klassvinnare o DM mästare, de ni!!!

Att det tog 5 timmar hem pga att jag fortsatte att köra 6 mil extra utanför Mariestad är en annan historia...

Senast ändrad:

Det verkar bli fint väder också! (hoppas på över 20-grader i vattenhindret)

Ja fint väder var det ju men jag glömde fråga Estivuz...VAR det varmt i vattnet???:D:D:devil:

Trevligt att träffas iaf o du ska veta att jag höll tummarna för att du skulle sitta kvar men det hjälpte ju inte så det ska jag låta bli nästa gång!

:bow::rofl::bow: från Betti som satt inlåst i hopptornet heeeela dan

Enligt säkra källor så kan du ju själv svara på den frågan nu :devil:

Bah!! :rofl: Någon som vill köpa en halvdan fälttävlanshäst? Förra året var han dyr - i år är det rea.
Snart börjar jag med körning eller något annat bekvämt.

Yawarro var jättefin i dressyren igår, - vilket han sällan är - så jag var jättenöjd. Missade lite på en galoppökning bara. Domaren skrev väääldigt fina kommentarer om vilken fin häst det var, men vad tusan hjälper det när hästskrället vägrar blöta hovarna i vattnet i terrängen???!

Hoppningen kändes förskräcklig, jag red dåligt och hamnade i backläge, en pinne åkte ner i insprånget i kombinationen.
Men jag låg ganska bra till inför terrängen.

Första vattnet höll vi på att få ett stopp (men jag höll INTE på att ramla av, det ni!). Pållen skuttade över stocken innan vattnet, upptäckte vattnet, stannade, tog ett steg åt sidan, men på något vis fick jag ner honom i vattnet. Massa beröm och jätteglad över duktig häst red jag vidare.
Vid bangången var jag mest orolig för coffin och bryggorna, och det var väl ganska befogat eftersom jag fick ryta åt honom och rida som tusan för att få honom att vilja gå i närheten av första bryggan.
Tre hinder kvar och det hade gått rätt så bra, hade kunnat galoppera på där han inte stod emot och vi hade tagit oss över svårigheterna.
Sen kom det där jävlarns porlande vattnet med häcken framför. Nej tack, nu är det nog sa Yawarro och lät mig hoppa ner för riset ner i vattnet själv. :mad:
Men eftersom jag redan promenerat i vattnet vid bangången (ja jag var ju tvungen att känna på temperaturen) så visste jag att det var kallt i vattnet, så jag undvek att doppa mig. Landade på huk på fötterna i vattnet istället.
Jag börjar bli bra på det här!!

Sedan kom en grinig ÖD efter jag lett av hästen från banan och gnällde på mig för att jag rytit för mkt åt honom samt överdriven spödrivning som hon kallade det. Vilket var väääldigt lustigt eftersom jag i princip bara använde spöt vid vattenhindren. Sen tyckte hon att det lät förskräckligt när jag kom galopperandes och röt åt min häst. :grin: Då tänkte jag erbjuda henne att själv sitta upp ett var på terrängbanan och se hur det går. :eek: Nä, visst är det bra att de har ögonen med sig, men hade hon verkligen haft ögonen med sig hade hon sett att min drivning var befogat och att jag inte direkt lappade hästen på rumpan 5 gånger på raken...

Ja fint väder var det ju men jag glömde fråga Estivuz...VAR det varmt i vattnet???:D:D:devil:

Trevligt att träffas iaf o du ska veta att jag höll tummarna för att du skulle sitta kvar men det hjälpte ju inte så det ska jag låta bli nästa gång!

Ja det var trevligt o träffas! Även om jag först inte fattade att du var du och att grå var grå så att säga ;)Syrran såg honom och sa "åååh kolla vilken fin häst, den där grå". "Ja den var riktigt fin" sa jag men sen när jag såg honom med dig så kopplade jag inte riktigt :D

Dock ska jag passa på att ge Hofors beröm, deras vattenhinder är bra mycket fräschare än te.x Botkyrkas!! :banana:

Äh, du vet, det förekommer vattenhinder i körning också! :D

Hur man än gör så gnäller alltid någon istället för att vara tacksam att de arrangeras tävlingar.

Fast nu får du inte sälla dej till gänget som "är störst, bäst och vackrast" och inte tål kritik då allt de gör är perfekt. :devil:

Kritik är bra. Ibland åt helvete orättvis och ibland fullständigt berättigad. Tolkaren måste lära sej att hantera den bara :angel:

Lite (hrm milt sagt) irriterad efter ett telefonsamtal i helgen som antydde (tydligt) att det är vi på Buke som är problemet, vi skapar dem. :devil:

Men det väljer jag att tolka, vi är inte "bara de där Buke- tanterna" :bump:
utan några diskuterar oss och vad vi skriver.. :angel:
Inte skriver de själva inte..

Nä det gör jag inte heller utan rent krasst så är det så att oavsett hur bra tävlingen är, så är det alltid någon som klagar.

Det är tydligt att bukediskussionerna upprör många, har varit liknande situationer på avel oxå.

Jo, det vet jag, men då sitter man stadigt och bekvämt i en vagn :)
Ehm... :crazy: Var inte så säker på det! :D Jag åkte ur vagnen för ett par år sen - förvisso inte i ett vattenhinder - i den anmärkningsvärt snabba gångarten skritt, för att ena hjulet åkte upp på en stubbe och jag satt och halvsov. :angel: (Läs: skritt-koma föranledd av ren tristess.) Så körning är en lurig sport, där nästa urtrillning bara är en stubbe bort... ;)

Lite (hrm milt sagt) irriterad efter ett telefonsamtal i helgen som antydde (tydligt) att det är vi på Buke som är problemet, vi skapar dem. :devil:

Men det väljer jag att tolka, vi är inte "bara de där Buke- tanterna" :bump:
utan några diskuterar oss och vad vi skriver.. :angel:
Inte skriver de själva inte..

"vi" på buke är kanske lite obekväma som drar fram saker till ytan och diskuterar det vi tycker är rätt och fel! Vad det inte så att det efterlystes från både banbyggare och arrangörer att ryttarna säger ifrån när det var något som var fel och tom att det klagades på att ryttarna inte sa ifrån när det var felaktigheter och annat.

Men det kanske dom bara säger i media för att det skall låta bra :grin:

Liknande trådar

• Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 786
Senast: Snurrfian
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 247
Senast: alazzi
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 515
Senast: Liten
·
Hästvård Vår dotter är inne på sitt sista tävlingsår med vår fantastiska b-ponny och nu går året och hon har knappt hunnit rida igång förrän det...
Svar
1
· Visningar
915
Senast: Lotus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka