Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du??? Du är ju en Dresternryttare ju!!!!!
Det beror väll på hur seriös du är. Men inte kan du kalla dig westernryttare om du rider för en engelsktränare? Om jag var du och ville satsa på western skulle jag kanske åka ner en helg till tränaren och sedan ha lite att jobba på tills nästa gång ni ses, det enda är att det tar längre tid att nå dit du vill. Men det är väll inget problem? Lycka till
Grunden anser jag är densamma för alla hästar och jag önskar att fler dressyrrttare vågade ta ut sina hästar på små westerntävlingar eftersom det är mindre press o prestige där o en himmelens massa saker de kan vänja sig vid.Dessutom är det -alltid- mer priser än på en dressyrtävling i lägre klasser.Jag har alltid kommit hem med massa roliga o användbara saker.
Kanman kombinera western o dressyr o luyckas umgås i båda lägren så lär man sig mycket o har skitkul.
KL: ja du aghnes..själv är jag väl då oseriös på alla områden
Jag har två stora hästar som är dressyrhästar(fast rids med westernutrustning vid uteritter)och en liten QH som jag lär mig western på o förösker lära att trav är en fin gångart
Umgås mest med westernfolk,åker mest på deras tävlingarav olika orsaker,tävlar lite western utan att ha ettenda seriöst menat ben i kroppen med det,bara för att det är kul,har vunnit trail med min DRESSYRHÄST,är inte speciellt mjäkig men när docskingcalibar visade upp sin freestyleritt på HC,då kom tårarna.
Inte för att det var så himla gulligt eller seriöst,utan fr att det var så förbaskat bra och korrekt ridet,även passagerna att det bara inte -gick-att hålla emot.
god ridning har inget namn.
själv är jag dressyr och lite westernryttare ,och har varit på synnerligen seriös nivå i dressyr.
Numefra är enda gången jag är seriös då jag tränar andra.Och där hjälper jag allt som rör sig på 4 ben o gör en del insatser även för westernryttarna,tex skärper upp hästarna för osynliga hjälper.
Grunden anser jag är densamma för alla hästar och jag önskar att fler dressyrrttare vågade ta ut sina hästar på små westerntävlingar eftersom det är mindre press o prestige där o en himmelens massa saker de kan vänja sig vid.Dessutom är det -alltid- mer priser än på en dressyrtävling i lägre klasser.Jag har alltid kommit hem med massa roliga o användbara saker.
Kanman kombinera western o dressyr o luyckas umgås i båda lägren så lär man sig mycket o har skitkul.