Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Min tömkörning funkar fint, känner mig säkrare och säkrare och pålle går i helt rätt form, så nu gör ju tömkörningen rejäl nytta! Jag...
Svar
2
· Visningar
772
Senast: kopparberg
·
F
Western Har min häst på lösdrift och han går med ett halvhalstäcke hela vintern. Problemet är att manen blir avskavd precis där halvhalsen...
Svar
5
· Visningar
1 384
Senast: Cilva
·
M
Trav Har hört att man använder Welsh inom trav, stämmer verkligen det?? :confused:
Svar
10
· Visningar
1 729
Senast: Monna
·
Western Vet att det var uppe på tapeten för ett tag sedan, men nu undrar jag vad som gäller, då jag inte har årets upplaga av regelboken. Får...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: Texaz
·
I
Hoppning Hej! Min ponny galopperar väldigt snabbt när jag tävlar på ängar. Hon galopperar 300m på 16 sek. Hon är c-ponny. När jag tävlar är hon...
2
Svar
24
· Visningar
3 787
Senast: MadeleineS
·
K
Trav Nya bestämmelserna för montéutrustningen säger att "sadeln skall vara utformad med fram och bakvalv". Är det bara jag som inte fattar...
Svar
16
· Visningar
1 681
Senast: eka
·
Trav Har hamnat mitt uppe i en diskussion på en ponnysida om det är tillåtet att använda TVÅ murphybländare, alltså en på varje sida. Saken...
Svar
8
· Visningar
1 458
Senast: ghost
·
O
Tävling Hur mycket tror du att all ridning kostar per månad? Hur ofta rider du då? En "vanlig" grupp och en "special"? Andra träningar utöver...
Svar
7
· Visningar
1 686
Senast: Shout Whisper
·
M
Fälttävlan Jamen käre hjärtanes, här sitter man och ska stryka under lite människor som man vill se i Mantorp - men jag har ju ingen aning om vem...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
22 369
Senast: Kverulanten
·
H
Fälttävlan Hej :) Jag är jätte ny med det här med fälttävlan. Eller själva terängmomentet iaf. & jag skulle vilja veta vad alla teräng hinder...
Svar
3
· Visningar
2 535
Senast: aprilia
·
Dressyr Veckan innan Påsk åkte jag i backen och landade illa på min vänster fot. Det resulterade i operation och gips i 7 veckor. 25 Maj...
2
Svar
24
· Visningar
2 822
Senast: svea
·
T
Trav Var och hur hittar jag montévikter??? Jag måste upp runt 7-10 kg och har jag tyng hoppsadel så saknar jag ändå vikt. Några...
Svar
13
· Visningar
1 619
Senast: L534
·
E
Fälttävlan I år är det dags igen :D 28-30 augusti. villka kommer? villken dag/dagar? hur tycker du shoppingen står sig jämfört med andra...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: elifet
·
P
Western Gelding är ju valack och stallion hingst men vad är colt?.
Svar
8
· Visningar
4 760
Senast: kenneth
·
Western ..när vi är på en ridbana och låter matte jobba sig trött. Galopp, galopp, galopp.. Och lite trav Här ser han...
Svar
8
· Visningar
1 400
Senast: sthu
·
Körning Vad finns det för körbett anpassade för små hästar, typ Shettisar?! Är sugen på ett Postkandar med 2 ringar, men jag tycker att alla är...
Svar
9
· Visningar
1 554
Senast: svea
·
Western Jag tycker detta träns, som jag nyligen inköpt från h**ks (stl Full), trycker en del där man fäster bettet. Några åsikter?? Eftersom...
Svar
5
· Visningar
1 040
Senast: fnillson
·
S
Islandshäst Jag har precis beställt en childeric sadel som kommer i början av juli ! Jag tycker att dom sadlarna är underbara att rida i, vad...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
28 283
Senast: Freyr
·
Trav HUr vet man vilken storlek man ska ha när man som jag ovetandes är på jakt efter en sulky? Evve är väl ca 155 eller nåt. 1 eller 2...
Svar
14
· Visningar
2 589
Senast: ghost
·
C
Dressyr Någon som har Prestige Hippos dressyrsadel? Vi funderar på att köpa en och vi har en hemma just nu på prov. Jag vill höra era åsikter...
2
Svar
23
· Visningar
9 383
Senast: Jordgubbsskit
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Gamla hösilagebollar