Vilka namn döljer sig bakom nicken?

Sv: Vilka namn döljer sig bakom nicken?

kl

Emma Nilsson heter jag och har inte varit särskilt aktiv här den senaste tiden. Kommer inte tävla något i vår :cry:, förhoppningsvis kommer vi kunna ta oss ut i sommar.
Pålle heter Joackim!

Varför ska inte du tävla? Är du inte ok från förra året än?:(

Jo då, jag är okej. Det är mycket annat den här våren bara. Examensarbete, jobbar ganska mycket och separation, som tar både kraft och pengar...

Men när allt annat lugnar ner sig ser jag fram emot att komma ut igen!

Jag har ju inte varit aktiv inom landets gränser de senaste säsongerna men planerar att komma tillbaka till Sverige i höst igen (det är snarare studier än tävlingsutbudet som lockar om man säger så, här har vi redan hunnit med 2 terrängtävlingar och 3 fälttävlan :angel:).

Jag heter iaf Ida Andersson (blir 20 iår) och har min svenska häst Ozon Sacc samt en tysk 6-åring som jag köpt här som heter Sanibonani :D
Har mest ridit mindre klasser upp till CNC* i Sverige och JSM -06 innan jag flyttade hit, med mycket blandade resultat :angel:

Har mest ridit mindre klasser upp till CNC* i Sverige och JSM -06 innan jag flyttade hit, med mycket blandade resultat :angel:

Och VEM av oss har inte blandade resultat...?!:rofl::rofl::rofl:

Alla vet ju hur himla lätt det är att få till alla 3 disciplinerna på en o samma tävling...:grin:

I mitt fall födde vi själv upp min storhäst. Egentligen aldrig tänkt som något annat än dressyrhäst, men hon visade sig ha mer fallenhet för hoppning och allra mest för fälttävlan! Sen hittade vi en jätteduktig ryttare som utbildade henne från sutten 2ggr till mkt bra resultat i CNC* :bow: Jag hoppas bara att jag ska klara av att axla den stora manteln :angel:
Hon går nog aldrig några mästerskap och visst kan man svära sig förbannad över henne ibland, men faktum kvarstår att hon har en oslagbar intällning i terrängen :love:

Senast ändrad:

Bakom Lady_D gömmer sig Diana Olsson och jag rider ett litet fullblod vid namn Peanut.
Hade i fjor en kanonsäsong som avslutades med placering i *-ig men har i år inlätt betydligt sämre. Minst sagt instabil ridning och häst gjorde att årsdebuten i Tågarp slutade med att jag flög av hästen, som för dagen fullständigt saknade reglerbarhet och broms, rätt in i ett hinder på banhoppningen...
Missar Gärds för att jag ska vara banbyggare på hemmaklubben men hoppas på klart mer ridbar häst och bättre resultat i Sydslätten.

har i år inlätt betydligt sämre. Minst sagt instabil ridning och häst gjorde att årsdebuten i Tågarp slutade med att jag flög av hästen, som för dagen fullständigt saknade reglerbarhet och broms, rätt in i ett hinder på banhoppningen...

Jo du "flög" av. Jag satte hjärtat i halsgropen... ;)
Skönt att det gick bra

Jo när jag gör sånt så är jag mkt glad att jag använder säkerhetsvästen även i banhoppningen trots att jag inte är junior.
Nu blev resultatet bara lite blåmärken på ben och bak, samt att jag nog ska klämma in ett par hopptävlingar innan sydslätten...

Och VEM av oss har inte blandade resultat...?!:rofl::rofl::rofl:

Alla vet ju hur himla lätt det är att få till alla 3 disciplinerna på en o samma tävling...:grin:

WORD :bow: :D

fast det finns dom som har haft... eum... mindre blandade resultat än mig tror jag :angel:

Bakom detta nick gömmer sig Jennifer Lundgren 23 år och inte helt oväntat hästen Donnatello. Tävlade aldrig ponny utan detta är min första häst som jag rider fälttävlan på. Vi var tänkta som dressyrfjantar men har halkat in i fälttävlansträsket o nu är vi fast... Rider lätt klass o är som ni förstår inga "kändisar" inom fälttävlan men har lika kul för det :D

Bara en fråga men har ni haft Donnatello hoss en tjej som heter Cajsa A*dersson? Hon hade en häst som hon red som hete Donnatello:D

Jag kan svara åt Jennifer...och han har inte varit hos henne, iaf. inte under de senaste åren. Förmodligen inte över huvudtaget då han ursprungligen kommer från de nordligare delarna av Sverige.

och en karta för oss som inte har koll på län/landskap :idea:
land.gif

Snor denna fenomenala karta från en annan tråd

Hehe..jämfört med Västergötland så är det iaf bra lååångt norrut. Fast jag trodde iofs att jag skulle få världens temperatur-chock bara när jag flyttade upp till Örebro....

Kanske ska passa på att komma ut från garderoben jag också och berätta att jag heter Malin Lantz, är 21 år och rider på hästen Excellent 8 år. Årsdebuten kommer att ske i Kinda.
Jag har tidigare ridit upp till Msv A på D-ponny och hunnit med två individuella SM och några Lag-SM. En litet avlägset mål för årets säsong är att rida Lag SM på stor häst..hade verkligen varit toppen kul att få rida på Bunges fina bana igen! :)
För övrigt så kommer jag även detta år att ta ut ett sto vid namn Mercsedes på FT-banorna, såvida vi hinner göra våra hoppkval vill säga.

Liknande trådar

Relationer Måste vara anonym eftersom detta är ett något känsligt ämne. Skulle någon råka känna igen mig så ber jag om diskretion.. Något konstigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 824
Senast: Modest
·
B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
Utrustning Okej, nu ryker det ur öronen på mig! Kort historik så åkte jag och provade ut sadlar till fyraåringen för 1½ månad sedan. Hoppsadel...
2
Svar
27
· Visningar
2 627
Senast: Caroline87_eskilstuna
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 074
Senast: Lindi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar