Kan ju inte låta bli att lägga mig i din pålle och era problem. :smirk: Nu ska jag ju inte säga att jag är nån expert på problem hästar men några har det ju blivit med tiden. Du kan ju själv avgöra vad du vill testa, resten kan du ju låta bli,eller hur!! Min första tanke är ju att det är någe fel nå`n stans, men var
Jag skulle rekomendera dig att kolla upp honom, jag var in nu senast i förra veckan med min nordis som fungerar ganska likt din pålle fast han kan även slå på banan, men är hur trevlig som helst att rida i skogen om man e själv, trodde inte det var nå´t större fel där inte, men vi hittade efter TRE tim letande en inflamation på hovbenet
Så nu får vi hoppas att det läker! Jag har flera såna ex där det inte verkar som det vore någe fel men när man kollar närmre så hittar man det mest otroliga.
Är du helt 110% säker på att han inte gått om kull?? Det kan sätta sina spår. Har haft en kuse en gång som var mera en galen på banan och hemma med och när jag menar galen så va den galen! Där vi hämtade den så satt de upp i stallet, lyckades att ta sig ut på banan sen red de allt vad de gick (fans bara ett tempå på den det var fullfart framåt) Det enda sätt de hadde för att stanna den var att rida in i stallet!!!! När vi hade haft den ett tag och kvalat den så skulle vi starta märkte vi snart att den var smart och liksom hittade på de olika banorna. Det var liksom alltid kul att åka med den. Först var det en fråga om det gick att lasta, sen om man kom ut på banan och kom man så långt var det bara att hoppas att den var kvar på banan tills starten gick, då var den snäll, men den galoperade ganska ofta.
När den så småningom fick vandra vidare till de evigt gröna ängarna så ville vi obducera den, det vissade sig att den har gått runt med en ben flisa i ryggen som antagligen gått upp någon gång då den gått om kull!!
Som sagt jag har många exempel och det behöver ju inte vara nå´t som stämmer med din pålle... men ägna en liten tanke åt det skadar ju inte. Om du vill ha flera tips så delar jag gärna med mig men du karnske tycker att jag snackar massa gojja, men som jag skrev först du kan ta åt dig det du vill...
Fast helt ärligt byt tränare/kusk! Och tänk på att alla travare är inte födda för att trava!!