Arg & irriterad - hur mycket ska man tåla? (sadlar)

Sv: Arg & irriterad - hur mycket ska man tåla? (sadlar)

Vilket strul! *suck* Jag är nöjd med P, fått bra bemötande och hjälp, men jag börjar bli lite skeptisk då en bekant åkte tillbaka med sin sadel då hon inte tyckte den låg bra. P sa att han inte kunde hitta en sadel som passade bättre och att hon kunde ju rida utan schabrak och gnida in bossorna i glidmedel :crazy: ja apoteket lär väl undra vad hon sysslar med om hon springer in 1 gång i veckan och fyller på förrådet :rofl: Förhoppningsvis hade P bara en VÄLDIGT dålöig dag, för skulle han säga ngt sådant till mej nästa gång så vet jag inte vad jag gör!
 
Sv: Arg & irriterad - hur mycket ska man tåla? (sadlar)

Vilket strul! *suck* Jag är nöjd med P, fått bra bemötande och hjälp, men jag börjar bli lite skeptisk då en bekant åkte tillbaka med sin sadel då hon inte tyckte den låg bra. P sa att han inte kunde hitta en sadel som passade bättre och att hon kunde ju rida utan schabrak och gnida in bossorna i glidmedel :crazy: ja apoteket lär väl undra vad hon sysslar med om hon springer in 1 gång i veckan och fyller på förrådet :rofl: Förhoppningsvis hade P bara en VÄLDIGT dålöig dag, för skulle han säga ngt sådant till mej nästa gång så vet jag inte vad jag gör!


Jaha, nu spottade jag cola över hela tangentbordet...

:rofl: :rofl:

Han måste haft en VÄLDIGT dålig dag ja *s* Att han inte kunde hitta en sadel som låg bättre det är ju en sak, sånt händer ju. Fast glidmedel var...lite oortodoxt *s*
 
Sv: Arg & irriterad - hur mycket ska man tåla? (sadlar)

Jobbigt när det blir så.
S verkar ju väldigt otrevlig också.

S, eller J då efter Diabolical avslöjade täckmanteln :devil: är/var exakt lika otrevlig IRL med btw, mot alla omkring honom.. :crazy:

Han klampade ju in när jag pratade med P, och studsade en halvmeter (okej, inte riktigt så högt kanske..) när han insåg att 'eh, det var väl du som ringde imorse va, eh..vad..vad gör du här?' När jag tyckte att 'ja, åka 10 mil var tydligen det enda sättet att få rätsida på det här och få veta vad som är beställt' så tyckte han dock 'men vad bra, då reder du och P ut det här' och flydde fältet. SÅ han var inte otrevlig mot mig, hand undvek effektivt mig. Men var otrevlig/hade otrevlig ton mot P och annan personal, och lät likadan mot kunder. Så är väl 'sån han är' kanske, men även om det så att säga är så att han skäller värre än han bits, så är han nog inte sådär överdrivet bra för affärerna kanske :crazy:
 
Sv: Arg & irriterad - hur mycket ska man tåla? (sadlar)

Vad tråkigt, han är "min" sadelnisse där och han har funkat jättebra för mig. Jag ska strax ringa och boka tid för kontroll, och ska han ha attitydsproblem mot mig som typ har pms eller nåt så blir det.... inte bra. :crazy:
Får väl hoppas att han bara hade en dålig tid eller nåt.

Håller tumme, tass och tå för att sadeln ska vara som du bestämt den om/när den kommer! ;) :D
 
Sv: Arg & irriterad - hur mycket ska man tåla? (sadlar)

Kan ju ha haft en dålig vecka ja, fast det förklarar ju ändå inte att t ex 'vägra' gå och kolla/ta reda på vad som är beställt?

Men de har haft sjukdom och trassel på M senaste tiden, så de har säkert varit underbemannade och han fått ta en hel del. Men som sagt, kan förklara tonen/grinighet, men inte 'resten'.

Nåja, finns säkert de som tycker P är jättedålig med, förhoppningsvis slipper JAG iaf ha mer med J att göra - bra eller dåliga dagar :devil:
 
Sv: Arg & irriterad - hur mycket ska man tåla? (sadlar)

Kan ju ha haft en dålig vecka ja, fast det förklarar ju ändå inte att t ex 'vägra' gå och kolla/ta reda på vad som är beställt?

Men de har haft sjukdom och trassel på M senaste tiden, så de har säkert varit underbemannade och han fått ta en hel del. Men som sagt, kan förklara tonen/grinighet, men inte 'resten'.

Nåja, finns säkert de som tycker P är jättedålig med, förhoppningsvis slipper JAG iaf ha mer med J att göra - bra eller dåliga dagar :devil:


Absolut, och sen är det ju faktiskt så att har man ett serviceyrke så gäller det ju att hålla skenet uppe även om det är mkt omkring. Så tycker iaf jag.
 
Sv: Arg & irriterad - hur mycket ska man tåla? (sadlar)

Jag kan bara beklaga. Men jag är inte förvånad. har enbart dålig erfarenhet av det stället. :devil:
Både vad det gäller kompetens och bemötande.
 
Sv: Arg & irriterad - hur mycket ska man tåla? (sadlar)

Det där låter inte roligt alls...Jag skulle köpa en dressyrsadel till min ponny för ca 5 år sedan, sadelmakaren kom ut o provade ut en sadel och skulle beställa hem en från Danmark, det skulle ta ca 2 veckor....när det gått två månader (då vi vart inne o skulle hämta sadeln säkert 4 gånger) hade den inte kommit ännu. Sadelmakaren började skylla på att Tyskar hade köpt upp allt på lagret i Danmark och att det var därför den inte hade kommit...I november 2005 hade vårat stall en sadelmakare ute. Man skulle skicka ett mail till honom en vecka före om vad det var för sadel man ville ha samt hur hästen var byggd mm...Det gjorde jag...När han kom sa han att han inte hade fått något mail, han kollade på hästen o sa att han inte hade någon sadel som passade hästen men att han skulle ta hem en Santa Cruz? han skulle till ett annat stall i våran stad om en månad och skulle då svänga förbi med sadeln om han hade fått hen den, annars skulle han ringa mig....Han har fortfarande inte ringt...
 

Liknande trådar

Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 182
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning För ca 2 veckor sedan hade ägaren till hästen (jag är medryttare) ute en hästfysioterapeut/sadelutprovare som behandlade och kollade de...
2
Svar
35
· Visningar
5 987
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej! Jag hade ute sadelmakaren i tisdags och det visade sig att hoppsadeln inte alls legat bra. Han kände över henne och tyckte att hon...
Svar
16
· Visningar
1 463
Senast: Sirap
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 395
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp