Vilka namn döljer sig bakom nicken?

Sv: Vilka namn döljer sig bakom nicken?

MarieLouise heter jag , rider på Hills Bon som jag haft sedan våren då han blev 6 och som numer är 16 år. Honom har jag tävlat upp till CIC*** och lyckats genomföra ett världscupskval. Barcelona T som jag har haft sedan hon var 4 och nu är hon 14 tävlat mängder upp till * gick oxå BT -final som 6 åring.
Fiorino egentligen min allra bästa häst, hann bara upp till * då han blev sjuk. Nu är han på lösdrift

Ingen av dom är längre ft-hästar utan Hille är hopphäst pga bristen på tävlingar härhemma och bristen på pengar hos matte.

Barcelona är dressyrhäst pga bristen på mod

Fio är en hagvilande krake pga kronisk inflammation i nässlemmhinnorna

kronisk inflammation i nässlemhinnorna, de var något nytt för mig.

Sälv heter jag Sara,23 år, och är inte spec aktiv på några fälttävlansbanor längre.
Har senaste åren agerat funktionär på bollnäs fälttävlan men inget mer än så.
På ponnytiden red jag ponnierna Sabina (B debutant), Bella (D,debutant) och Rebecca (D msv A, Lag SM med bettibets som lagledare samt SM 2001).

Helia var hopphäst och skolades om till fälttävlan av Gustav Samuelsson som sedan red henne upp till *** sedan skadade hon sig och såldes som juniorhäst till Hannes

Tack för den du....:grin:

Inte många siffror rätt i det inlägget mer än namnen :angel:

Min tro är att dom med mycket hårt arbete blir underbara :bow:

Håller med, med hårt arbete och RÄTT ryttare så blir de mer än underbara!! Jag vet!!
Sen gäller det ju att passa på att köpa dem när de står framför näsan på en!!;)

"Zyggo" tittade jag t ex på redan som 5 åring men då fattades pengarna, det blev "Anno" i stället. Kunde aldrig glömma Zyggo så när hon blev "ledig" nästa gång var det bara att lägga upp slantarna!! Så nu har jag det bästa av två världar och lite till!!:love:

Dessa härliga brudar känner jag härinne :D

Pooh känner jag nog bäst, henne brukar jag våldgästa med jämna mellanrum. Köpt en häst av henne som sedan förökat sig. Har nu 4 hästar istället. Novali kan man knappast undgår att lära känna :D Jag har dessutom hört ryktas att hon kommer och våldgästar min ö i sommar, mycket trevligt måste jag säga!

Nelle din typ! Denna publicering kommer att kräva en gruvlig hämnd i sommar....:devil:

Som förtydligande så vill jag bara påpeka att det är Pooh som har tomt glas på bilden....:angel::D

Jag tror faktiskt att vi skulle kunna länkas ihop på nåt vänster nästan allihop här inne! ;) Som sagt, ft-världen är inte så stor...på gott & ont. :devil: :D

Mest på gott tycker jag...:laugh:

och om du nu inte är "infödd" och har haft häst ihop med hälften av skaran så kan du faktiskt lätt ta dig in för FT-folket är de klart trevligaste av alla tävlingsmänniskor!

Och ja...det var den Jerry precis som 99 sa!:love::love: Härligaste lilla häst som nånsin satt en hov på en bana...

Helia är född -91 och HM är född -89.... kul om han skulle haft henne som unghäst:D. Vår CCN red vi f.ö i Mora -97
längre

Nej men jag trodde att hon var unghäst NU(eller ja, ett par år sedan), haha :rofl: men som sagt vet jag inte varför jag fick för mig det, ingen som berättat det eller så, bara något som kändes som så :p

Alltså jg visste inte alls att hon hade meriter sedan tidigare. därför blev jag så glad när jag fick veta mer ;)

för FT-folket är de klart trevligaste av alla tävlingsmänniskor!

varesig det var menat som ett skämt eller ej så är det sant! ;)

det är en speciell stämning och ett speciellt(trevligt) folkslag - dessa fälttävlansmänniskor! Tror det är att vi är så härdade! :p

förresten, MORA? trodde det var årtusenden sedan de hade FT, men 97 - det är ju bara drygt 10 år sedan! hejaheja - om de kan dra igång igen så finns det ju iallafall fyra banor inom bekvämt avstånd, haha! :banana:

men det lär väl knappast hända.... :grin:

ja jag tävlade tom i mora en gång i tiden och då var jag 12 tror jag.. alltså -97 :D

haha! kan man ju inte tro när man ser deras förfallna bana där hästarna gnager på hindren. eller hinder... - det som en gång var hinder! :p

Nelle din typ! Denna publicering kommer att kräva en gruvlig hämnd i sommar....:devil:

Som förtydligande så vill jag bara påpeka att det är Pooh som har tomt glas på bilden....:angel::D

Åh, hilfe! Jag darrar... :rofl:
Jag kan bjuda på ROSA drinkar i min HELROSA lägenhet innan vi går ner och gör stan. Är jag förlåten då ;)

Ursprungligen postat av Axtelius
jag förstår inte vart alla får sina underbara stora hästar ifrån!!!

postat av Fio
Eeh man tränar dom

postat av Axtelius
haha jo men jag har letat häst i över 1,5 år och hittar ingen de e helt hopplöst, de va mest så ja mena:P

TACK!! Mitt hjärta bultade lite snabbare av det snälla du skrev! :bow:
Känns oerhört skönt att han fungerar så bra. Han trivs så himla bra med henne, tror även att EW tycker mycket bra om honom!

Älskar hästen!!:love:

Kan meddela att Anno såg super ut i Tågarp gratulerar till gula rosetten!:grin:

Tack för den du....:grin:

Inte många siffror rätt i det inlägget mer än namnen :angel:

Sorry det är den bakgrunden man alltid hör om Helia. Tror tom Jan Svanlund kommenterade just det där i Tv när Gustav och Helia red på Strömsholm för 100 år sedan.

kl

Emma Nilsson heter jag och har inte varit särskilt aktiv här den senaste tiden. Kommer inte tävla något i vår :cry:, förhoppningsvis kommer vi kunna ta oss ut i sommar.
Pålle heter Joackim!

Lotta Niva heter jag, tokig FT-frälst mamma till Frida som rider D-ponnyn Cream NCoffee och stor-hästen Sanciero (båda startar i Mantorp).
Väldigt novis i branchen, därav pseudonymen, men superfrälst av denna gren där alla trevliga, kunniga, sportsliga hästfantaster verkar samlas!:bow:

postat av Axtelius
haha jo men jag har letat häst i över 1,5 år och hittar ingen de e helt hopplöst, de va mest så ja mena:P

Du HAR ju provat den, i mitt tycke, bästa av dem!!;)

Till Anro: TACK! EW var som vanligt helnöjd med honom, han var riktigt taggad inför terrängen hörde jag :D

Liknande trådar

Relationer Måste vara anonym eftersom detta är ett något känsligt ämne. Skulle någon råka känna igen mig så ber jag om diskretion.. Något konstigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 824
Senast: Modest
·
B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
Utrustning Okej, nu ryker det ur öronen på mig! Kort historik så åkte jag och provade ut sadlar till fyraåringen för 1½ månad sedan. Hoppsadel...
2
Svar
27
· Visningar
2 627
Senast: Caroline87_eskilstuna
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 074
Senast: Lindi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar