Vilka namn döljer sig bakom nicken?

Sv: Vilka namn döljer sig bakom nicken?

"Jag är inte bara Osteopat och hoppdomare, jag är även fälttävlansmamma":angel:

Dottern Jenny tävlar lättklass med Noyon e Nostradamus - Hertigen uppfödd av mormor Kerstin.

Jag är de tre B:na... Jag bygger,bär och betalar. Men f*n va kul det är:bow:

Namnet är Ingela Mauritsson. Egna FT meriter... Lätt klass på både ponny och stor häst. Tävlade mest hoppning, bla jr i Fjälkestads elit lag för typ 100 år sen.

Vad skoj :)

Julianna Pap från Örebro här.
Jag köpte mig en liten svart en 2003 då hon föddes.Tyvärr har hon visat sig vara en riktig klanthäst min Novelette, hon skadar sig på allt som går att skada sig på. Vi hann iaf med att träna 3ggr 2007 och hon tyckte det var superskoj. Sen startade vi i Baståsen samma år men tyvärr blev hon halt på hoppningen så vi kom aldrig ut i terräng.
På måndag ska vi kolla om hon är dräktig!! Och då hoppas jag på en ft-häst:D

I lördags debuterade jag med Selene som Nathalie Mortenssen tävlat framgångsrikt upp till **. Jag köpte henne i december för att ha en häst som inte skadar sig konstant. Så det är på henne jag kommer synas och förhoppningsvis på fler terrängbanor :)

Utöver det har jag varit på en kurs för Ulf J och för några år sen var jag på weekendkurs i Hofors hos Bettibets.

Kul att läsa igenom! :)

Jag heter Ylva (surprise!) Hellgren och har inte startat någon fälttävlan än men fick påskrift i ryttarboken igår och har hoppkvalat så nu blir det strax dags att debutera!

Hästen jag rider (inte min egen) är ett danskt halvblodssto född -98 som heter Sascha.

In i fälttävlanssvängen hamnade jag efter att ha jobbat ett år hos AH i England. Grymt lärorikt och kul! Så efter det bestämde jag mig för att ta tag i det hemma i Sverige också. Vet att jag träffat några som jag sett cirkulera på forumet i Le Lion -07! Mer än så har jag inte vart i kontakt med svensk fälttävlan, än :)

Dags för mig då ;)

Nathalie heter jag och är en inbiten tonåring som drar med mig mamma runt om på banorna. Har tävlat ponnyn Söstholm Kidman upp till tvåstjärnigt fast nu ska han säljas :cry:
Satsar vidare på min älskling Queen of the Sea och hoppas kunna hitta en till polle snart snart :p

*kl*

Det var rätt kul att ögna igenom den här gamla tråden igen... :p

Faktiskt.

I mitt stall har det hänt en del...

Jag flyttade hem till Sverige i oktober förra året och har sedan dess inte kunnat hålla snattran om hur mycket bättre allt är "nere på kontinenten" :angel:

Fick efter många om och men upp Ozon till **-ig men det blev inget mer än debut och i januari skadade han sig allvarligt. Man kan lugnt säga att livet hängde på en skör tråd men eftersom han har ett jävlaranamma som är omätbart så har han klarat sig :löve:
Sätts nu igång sakta med förhoppningar om en dressyrkarriär och kanske även några säsonger till på fälttävlansbanorna. Får se om matte orkar med det psyktiskt :cry:

Sanibonani (den lilla hästen med det fula namnet) har blivit ridbar och ska nu debutera lättklass. Har konstaterat att han faktiskt kan hoppa också så får se vad det bli av honom. Om mitt psyke brister på denne extremt talangfulle herre så får vi se vad jag orkar med :(

Under denna kaotiska vår har jag även blivit med 4-åring :angel: har nu ett sto som går under smeknamnet "älgen" i stallet som tränas för kvaliten i höst. Har inte tid att kvala till championatet i sommar så får stå över det :)

Tack, jag är väldigt glad att ha henne :laugh:
Vad jag vet har hon bara gått 2* med en YR. Peter hade henne bara till försäljning och hann knappt starta henne något.

Tack, jag är väldigt glad att ha henne :laugh:
Vad jag vet har hon bara gått 2* med en YR. Peter hade henne bara till försäljning och hann knappt starta henne något.

Hon har gått i Gärds med Christine Arnesen i flera år. Nästan alltid placerad i 1* och sedan även bra resultat i 2*. Minns bara en härlig häst ;)

Har vi fått in några nya eller kanske det är någon "gammal" som vill presentera sig? *nyfiken*

Jag kan väll flika in lite här, Jessica Appelgren heter jag. Började med fälttävlan -06 så har inte varit med så länge :P Då hade jag en D-ponny vid namn Carnival Steel (som just nu är nere på lag-sm med sin nya ägare i dagstorp!). Gick över på häst för två år sedan och tävlar nu en 6-åring som heter Karát, har bara startat 0.90 en gång med utvägring i terrängen som resultat, men nu är vi fullt igång med träningen för nästa försök hemma på trossnäs den 12 september! :D

Har vi fått in några nya eller kanske det är någon "gammal" som vill presentera sig? *nyfiken*

Okej,
FD ponnymamma med egna hoppmeriter (minns ngn Helena Perssons Verona) så var jag den förste kamikatziepiloten där:crazy:.

Emma, yngsta dottern har i tre säsonger ridit världens bästa ponny= Munsboro Little Grey som sorgset nog såldes:cry::cry: i maj till liten 9-åring som "får lära sig var skåpet ska stå".

I samma veva fick vi tacksamt :bow::bow: låna Zallie (19 år - beter sig som 3,5 år på våren) av fam. Bergelv och med henne är hon nu färdig för lätt klass.
I stallet finns även "Jake" 175+ en engelsk gentleman:eek: som gått lite högre klasser, Emma skall bara lära sig rida häst nu sen så...
Jo, själv heter jag Annelie...:banana:

Får väl uppdatera lite jag med då sen sist jag skrev,Johanna heter jag då... Fullblodet fick tyvärr en senskada så de blev ingen mer FT för honom, Köpte ist världens goaste 4 åring i december..eller ja han e ju 5 nu då. Lancing, e: Lancier-Blue Talk xx
Började säsongen med ganska usla dressyrpoäng men det har blivit bättre och bättre, debutera Lätt i Juli och vann DM :) Nu väntar Breeders finalen om 2 veckor!

Dags då.....Heter Eva och är som Anro fd ponnymamma och nu "hästmamma":laugh:
Sandra (dottern)har tävlat ponny upp till SM nivå. Det var Sandra som red in och utbildade Sparkling Girl som är hos Agnes nu och med henne vann dom LAG-SM -01 och red även SM, men innan henne hade hon en D-ponny, Ganty Dark Stranger som hon tävlade till MSV hoppning och fälttävlan.

På häst har det då varit Zallie :love:(som är hos Anro nu). Hon har varit med i många år på allt möjligt. Dom vann ju Lag SM 07 och sen har det varit mycket hoppning....älskar den hästen....:love::love:

Just nu har vi Zallies son 3-år under utbildning, Sandra har också lånat en häst av våran "stallvärd" = dunderklumpen , som tränas för att förhoppningsvis göra debut i Tågarp... :bump:

Dags då.....Heter Eva och är som Anro fd ponnymamma och nu "hästmamma"
Sandra (dottern)har tävlat ponny upp till SM nivå. Det var Sandra som red in och utbildade Sparkling Girl som är hos Agnes nu och med henne vann dom LAG-SM -01 och red även SM, men innan henne hade hon en D-ponny, Ganty Dark Stranger som hon tävlade till MSV hoppning och fälttävlan.

På häst har det då varit Zallie (som är hos Anro nu). Hon har varit med i många år på allt möjligt. Dom vann ju Lag SM 07 och sen har det varit mycket hoppning....älskar den hästen....

Just nu har vi Zallies son 3-år under utbildning, Sandra har också lånat en häst av våran "stallvärd" = dunderklumpen , som tränas för att förhoppningsvis göra debut i Tågarp... :bump:

Hmmm...inavel bland fälttävlansfolket är väl bara förnamnet om man läser ditt inlägg!:rofl::rofl::rofl:

Fast skämt åsido, det är ju fantastiskt vad ft-ponnyer o hästar klarar o håller för. De utbildar ryttare efter ryttare o hänger med år efter år....säg den dressyr/hopphäst som kan skryta med det!:banana:

Hej, Anna heter jag, lustigt, din unghäst är väldigt nära släkt med min! Har ett 5-årigt sto e Looping (e Lancier), och hennes mamma heter Blue on the Turf** och var helsyster med Blue Talk**) Honom tävlade jag f ö i alla grenar, med vinst i Msv dressyr som högsta merit. Mitt sto har gjort 2 kval till 4-års i hoppning, och ska förhoppningsvis kvala även till fälttävlan nu i helgen. (gjorde ett "kval" i Danmark för 2 v sen, då piloten styrde på en bank som var ungefär dubbelt så stor som den hon egentligen skulle hoppat... f ö felfri på allt ) :mad:

Ja det är fantastiskt! Det är roligt att se dom från början till slut när dom får bra ryttare att fortsätta med.
Fast jag måste nog säga att de små hopponnisarna går "för runt" dom med :)
Men på hästsidan ser det tommare ut på arvingarnas väntbänk.:angel:

Liknande trådar

Relationer Måste vara anonym eftersom detta är ett något känsligt ämne. Skulle någon råka känna igen mig så ber jag om diskretion.. Något konstigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 824
Senast: Modest
·
B
Hästmänniskan Visste inte vart jag skulle lägga den här tråden men mod. får flytta den om den ligger fel. ;) Jag har sedan barnsben ridit på en...
Svar
11
· Visningar
2 895
Senast: FrontLine_
·
Utrustning Okej, nu ryker det ur öronen på mig! Kort historik så åkte jag och provade ut sadlar till fyraåringen för 1½ månad sedan. Hoppsadel...
2
Svar
27
· Visningar
2 627
Senast: Caroline87_eskilstuna
·
L
Trav jag ger upp, frågar er om min pålle... :smirk: alla (?) här har betydligt mer erfarenhet av både hästar och trav än vad jag har, så ni...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 074
Senast: Lindi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar