Luc Childeric sadlar !

Sv: Luc Childeric sadlar !

Jag blir tyvärr liite skeptisk till childeric... Pratade med en bekant häromdagen... Och hon sa såhär. Hon hade testat att rida childeric. Det är många som säger att childeric passar på alla hästar, men hon sa såhär "det är omöjligt att en så styv sadel passar på alla hästar!" Jag tror att den sadeln är lite skönare för mig som person att rida i, än för hästen att ha den på ryggen. Jag tror oxå att det är liite för mkt "ståhej" över sadeln. Att liksom "alla har en childeric, och då ska jag oxå ha en", ungefär.

Hoppas ingen tar illa upp nu :).

Jag håller helt med om att Childericen absolut inte passar alla hästar. Har träffat ett helt gäng som den (oavsett bomvidd) deffinitivt inte ligger bra på.
Håller också med om att den inte passa på riktigt korta ryggar.

I början var sadlarna väldigt uphaussade och "alla" skulle ha en.
Jag sade rätt länge att jag inte skulle prova en sån då jag inte hade råd med en. (Men sedan skulle jag rida Mökkur, och det säger man ite nej till, och han har en sådan...och nu har jag det med...)

Jag älskar dock fortfarande min Childeric, som jag nu haft i 5 år!
Den ligger utmärkt på båda Gná och Tindra (passar dock inte Kengála något vidare).
Men smaken är ju självklart som baken och det står ju alla fritt att köpa den sadel de vill och framför allt, den sadel som passar deras häst bäst!

/Malin

Är det någon som skulle kunna PM:a mig om hur man får tar i henne som provar ut dom. Har funderat på en Amerigo ett tar men har efter att ha ridit i min kompis Amerigo igår så inser jag att jag måste ha en Childeric.:love:

Hejsa
Jeg bor i DK om vil gerne i kontakt med Ellen. Er der nogen af jer der kan give mig telefon nummer og adresse????

Jeg ved ikke om jeg gør dette rigtig men det lyder som om i kender en del til sadlen i Sverige. Jeg kunne rigtig godt tænke mig et billed hvor den ligger på en islænder og er der nogen der kan beskrive forskellen mellem DAC og DUC kontra islændermodel.

:-)

May

Jag tänkte köpa ett par tyglar därifrån så om du har tid får du gärna PM:a mig det också ;) Hon har ju ingen hemsida, väl?

Ja lill-sis visade hittade ju lite info på nätet.
Jag PM:ar er Ellens mobilnummer trots allt, om ni vill ha det med.
Nej hon har ingen hemsida.

/Malin

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka