Luc Childeric sadlar !

Sv: Luc Childeric sadlar !

Hm. Jag tycker att det låter som om du har ridit i en sadel som är måttad för någon som inte är byggd som dig.

Om man rider i en sadel som har fel mått kan jag verkligen tänka mig att de är obekväma!

Har provat flera, i olika storlekar och jag gillade ingen, så det är knappast det. Men jag antar att olika människor trivs med olika typer av sadlar. Du vet ju att jag gillar min Diddi och tycker den är superskön, men långt i från alla som provat den håller med mig.

:eek: Du har blivit en Childeric-människa:D

Jag har precis beställt en childeric sadel som kommer i början av juli ! Jag tycker att dom sadlarna är underbara att rida i, vad tycker ni andra som har en sån sadel? Vad har ni för färg/ färger på sadeln? :D

Inte så bra bild på sadeln...
Köpte min sadel -99 och älskade den :love:
Har sålt den (superbra andrahandsvärde ! ) för att den inte kommer att passa min nya häst...

Jag älskar childeric sadlarna :love: Jag har en svart med brun undersida och bruna sömmar, skitsnygg :love: Jag köpte min genom Ellen vintern/våren 06 och då kom hon ut till mitt stall och provade ut den ! Jag är jättenöjd med min sadel, kan inte bli bättre.

Malin

Härliigt! Jag hoppas att jag ska storm trivas med min nya sadel också :D

Är det någon vet vad prisläget är just nu ?

Finns det någon hemsida man kan kolla in dem på ?

Hemsida finns ej för islandsdhästmodellen, priset på en ny ligger väl på ca:28.000, finns ingen som skall sälja sin childeric begagnade "billigt":angel: ? Måste ha en ny sadel:D

Jag skulle nog inte kunna tänka mig en sådan sadel, den ser lite obekväm ut och dessutom är den alldeles för dyr.:(

Jag har också en Childeric.jag gillar den sådär faktiskt kan vara för att den e "för stor" men i bland bara älskar man den

KL

Kan inte säga med ord hur nöjd jag är :bump:

jag har en som jag köpte beg för nån månad sen, den var i nyskick knappt använd o jätte fin.

Är jätte nöjd och skinnet är jätte trevligt, men det såg lite fult ut när jag ridit utan ridstövlar det gick bort när jag smörjde men nu rider jag bara med ridstövlar för o skydda lädret.

Den är jätte skön o sitter jätte bra på hästen.

001.jpg

Nu har jag också köpt en Luc Childeric sadel, kunde inte motstå frestelsen:p. Och jag är jättenöjd och totalfrälst i den. Sitter som en smäck. :love:

*Kl*

Hej, tänkte höra. Är det någon som tagit bort namn brickan som har suttit bak på sadeln? Hur har det gått, är det enkelt?

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
524
Senast: liiinnea
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 200

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka