Prestige Hippos dressyrsadel

Sv: Prestige Hippos dressyrsadel

sant men det är inte så viktigt för modellerna som är i vanligt läder. på dom funkar vanlig glycerintvål lika bra och gör sadeln lite klibbigare.

numera har ju prestige gjort putsgrejer som är lite bättre (dom blå tuberna), elisiret som dom hade tidigare gjorde sadeln extremt halkig!!!

Sv: Prestige Hippos dressyrsadel

Okej. Kör vanligtvis på Passiers serie till allt läder, och det funkar ju bra. Dock vet jag inte riktigt vad det innehåller, men annars är det bara att köpa en glycerintvål :)

Har en Hippos hemma på prov (dock 18") men jag vet inte om det blir den eller inte. Har läst att bommen ska vara väldigt svängd (?) och sadlarna jag har sedan innan är ganska raka :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 320
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
953
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Vegansk efterrätt?

Hund, Katt, Andra Djur