Träna upp snabbheten?

Sv: Träna upp snabbheten?

vilket nu ter sig ganska långsamt, männiksan springer ju 100 meter på mindre är på sekunder! :D

vilket nu ter sig ganska långsamt, männiksan springer ju 100 meter på mindre är på sekunder! :D

Ne jag springer 60 m på 9 sek, då kan väll inte min ponny ha sprungigt 100m på 16 sek? Det kan inte ha vart 100m, kanske 200, äh jag vet inte, men hon sprang väldigt fort.

skitsamma! det var kanske ett fel men uppenbarligen så springer ponnyn snabbt!!

jag håller med ovanstående, träna på kondition osv. man ska ju inte springa snabbt men luftig och aktiv galopp ökar hastigheten,.. på " ett bra sätt"
sitta tillbaka och driva lätt

lycka till med träningen!

Liknande trådar

Ridning Jag har nyligen börjat rida på ridskola, efter ett liv med träning och tävling på egna hästar. Trivs bra med ridskolan, ridläraren är...
2
Svar
20
· Visningar
1 103
Senast: cewe
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
25
· Visningar
2 143
Senast: ameo
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 322
Senast: Lady_S
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka