Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

W
Western ...Har ni några inplanerade? :) Själv ska jag vara med på alla tävlingar min klubb anordnar, alltså ca 3 D-tävlingar + 1-2...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: WesternWolder
·
B
Trav Hej, är ny här på forumet! Hur fungerar det om man vill träna en häst åt annan och bara har amatörtränarlicens? Om jag t.e.x har ett...
Svar
10
· Visningar
2 096
Senast: ghost
·
Dressyr Jag saknar fortfarande en del medaljörer i ponny dressyr genom tiderna. Alla ponnyer har jag men inte alla ryttare. Vet ni vem som red...
2
Svar
22
· Visningar
5 093
Senast: Rumpnissen
·
Islandshäst Den vackra isabellen som tävlade på VM i norrköping 2005. Var finns han nuförtiden?
Svar
9
· Visningar
2 742
Senast: Hrimbakur
·
Dressyr Jag ska knåpa ihop tre olika dressyrprogram till vår klubbtävling och undrar vilka rörelser som är lämpligt att ha med i de olika...
Svar
11
· Visningar
1 476
Hoppning Hej. Jag funderar på att anmäla mej till klubbens hopplag för ponnyer iår. Men det stod att de skulle delta i Div 1 för ponny. Någon...
Svar
3
· Visningar
902
Övr. Grenar Krävs det mer av ryttarens balans, sits och teknik att hålla en häst i trav ett helt lopp än att låta den galoppera? Skulle det med...
Svar
2
· Visningar
1 692
Senast: jonson
·
Islandshäst har sett 2 hästar i veckan med en helt underbar färg, o nu undrar jag vad färgen heter. ena hästen var isabell, o den andra är oxo...
2
Svar
22
· Visningar
3 858
Senast: Inte_Ung
·
Övr. Grenar Hej! Vad är avdelningsridning för nåt?? Kram
Svar
13
· Visningar
5 843
Senast: ponni
·
L
Western Ok, jag behöver lite tips och råd! Lite bakgrundsinfo: Min häst står tillsammans med ett sto som har en väldigt ful vana att tränga...
2
Svar
26
· Visningar
2 423
Senast: Waern
·
C
Distans Jag vill gora en distans ritt i mellan Sverige i sommar. Var finns de flesta ridlederna? Hur kan jag hitta dessa leder Finns det en web...
Svar
17
· Visningar
2 297
S
Distans Kan ni inte berätta hur ni gör med era hästars ben. Jag undrar vad man ska tänka på inom just detta innan, under och efter ett hårt...
Svar
5
· Visningar
1 457
Senast: windsong
·
R
Dressyr jag blev så förvillad när jag red i dag.. har plattor i mina stigbyglar sådana där snea som är tjockare på en sida. vilken sida ska vara...
Svar
19
· Visningar
2 937
Senast: Noa
·
B
Övr. Grenar Hejhej! Provar här på Bukefalos om det finns någon som vet nåt om Dark Man, en svart fullblodskille född -94? Har nyligen köpt...
Svar
13
· Visningar
1 691
Senast: Bettybus
·
Islandshäst Vad tycker ni om de ändringar som gjorts på koefficienterna för ridegenskaper? Skritt 4% (tidigare 1,5%) Pass 10% (tidigare 9%)...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: em76
·
P
Dressyr Hur gör ni med håret på tävling? Visa gärna med bilder! Jag har börjat få lite längre hår och tofsen får inte plats under hjälmen...
Svar
3
· Visningar
1 796
Senast: sommarminne
·
Western Hur värderar man sin häst inför försäljning? Är det till att jämföra med marknaden, eller sätter man pris på vad hästen kan osv? Hur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
9 637
Senast: arizona
·
C
Western Nu är det dax att börja tänka på fölnamn. Behöver hjälp med att hitta ett riktigt fint! Stoet är dräktig dag 243 och beräknas föla 24/2...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 712
Senast: wrangler
·
H
Tävling Vid nybeställning av en produkt jag brukar använda står det nu "Karens som medicintekniskt hjälpmedel för häst" Där det tidigare hävdats...
Svar
1
· Visningar
1 169
Senast: Hippokondriker
·
S
Körning Nu finns nya TR ute på Ridsportsförbundets hemsida http://www3.ridsport.se/ImageVault/Images/id_113/ImageVaultHandler.aspx
4 5 6
Svar
111
· Visningar
11 482
Senast: stall w
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar