Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
När det gäller idealtiden i LA precision så står det väl ingenting om att man inte får använda klocka?
Många tredagars!! Härligt!
Funderar lite på Jönköpings tävling. Nat lätt och Elit msv, men ingen Nat msv? Någon som vet om det är tänkt så eller om det är felskrivet?
Hörde ryktesvägen att dom skulle vara tvugna att fixa till sina hinder om dom skulle få arrangera Elit. Sant eller falskt?
Vore väldigt bra då deras hinder är fruktansvärt trånga...
Synd att SM hamnar i Åstorp igen.
Startade man Lagserien 2009 med godkända resultat så blev man direktkvalad till Nationell
Jag tror att tävlingsterminen som ligger ute nu är ett utkast och vi kommer att se flera ändringar innan det är dags. Jag tror också det kommer flera lättA tävlingar också.
Ang Jönköping och deras hinder så är det väl så att de inte har det antal hinder som krävs i en Elit tävling. Trånga hinder finns det ju på fler platser som arrangera elit tävlingar.
Hur vet du att SM hamnar i Åstorp? Enl ridsportsförbundets hemsida så har de ju inte hittat någon arrangör än av SM:et.
Om man har kört en komplett (3 grenar) tävling i lätt klass enligt gamla reglementet så är det godkänt som kval, enligt muntlig info från Marie i TR-gruppen.
Och så är det "ekipaget" som måste kvala... Så även om jag kvalar till nationell med mina ponnyer och min sambo med den stora så får vi inte byta hästar med varann sen, utan då måste vi börja om
Ännu roligare när de enda LA-maraton som är utlagda "proppar" på ligger på Gotland förutom ett i Västerbotten... det blir till att åka mellan Norrland och Gotland för att tävla lokal lätt
Det känns ju väldigt lockande
Vidare finns också påståendet att lagserien räknas som Lätt B from 2010 och att lagserien inte är kvalificerande för Nat Lätt.
Detta vet jag inte om det gäller generellt. Här uppe hade vi kompletta (3 grenar) lättklasstävlingar enligt TR2008 (tror jag, eller om det var nåt undantag inblandat) och de ska enligt uppgift räknas som kval. Men om tävlingarna hetat "LB" enligt 2009 års TR så kan det kanske vara mer tveksamt?Tidigare i tråden finns påståendet att kuskar som körde lagserien 2009 är kvalificerade till Nat Lätt