Men det blev väl korrigerat?Mycket intressant. Man får hoppa på hack men inte leda hästen med hacket...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men det blev väl korrigerat?Mycket intressant. Man får hoppa på hack men inte leda hästen med hacket...
Ändrat? Man får rida hoppningen på hack med måste ha bett så snart man inte sitter på.Men det blev väl korrigerat?
Nej, du får leda med bettlöst alternativ om du rider på det, det är ändrat.Ändrat? Man får rida hoppningen på hack med måste ha bett så snart man inte sitter på.
Då finns det flera skrivningar. Detta hittade jag.Nej, du får leda med bettlöst alternativ om du rider på det, det är ändrat.
Jag kollade lite snabbt nu men orkade inte igenom allt men jag är 100 på att det blev ändrat direkt och @Novali01 säger ju detsamma.Då finns det flera skrivningar. Detta hittade jag.
"På hela tävlingsområdet ska häst som leds ledas i huvudlag
med bett. "
Mom 411 punkt 1.1.Jag kollade lite snabbt nu men orkade inte igenom allt men jag är 100 på att det blev ändrat direkt och @Novali01 säger ju detsamma.
Jag hittar inte någon ändring nu heller, bara i hoppningen där man raskt ändrade till vad jag skrev ovan. @Novali01 kanske har bättre koll?Mom 411 punkt 1.1.
Läste precis i ridsport. Konstigt att de inte ändrar i TR 4 också.Se här, det står i Ändringar nr 306:
http://www3.ridsport.se/ImageVaultFiles/id_39173/cf_559/TRIII-2015_andringar.PDF
Hur var det nu med regeltolkningar? Bästa sättet är visst att fråga dem som gett ut TR.Jag hittar inte någon ändring nu heller, bara i hoppningen där man raskt ändrade till vad jag skrev ovan. @Novali01 kanske har bättre koll?
Eller så gjorde man som jag och frågade någon jag visste hade koll.Hur var det nu med regeltolkningar? Bästa sättet är visst att fråga dem som gett ut TR.
Nej, det framgår att man får rida hoppningen med hack men på hela tävlingsplatsen ska hästen ledas i huvudlag med bett. Någon får helt enkelt tränsa om innan man sitter av
Är antagligen pga tretorn stövlarna som regeln uppkommit känsliga tr skrivare som inte tycker om färgglada stövlar .1.5. Ridstövlar eller liknande
Ridstövlar ska (om de inte är en del av en uniform), i alla delproven,
vara höga, svarta, bruna eller svarta med en brun överdel.
Lättnader medges på nivåerna under 1* nivå där höga ridstövlar
får bytas ut mot jodphursskor och stövelskaft eller enfärgade
Detta är väl en ny regel? Alltså får inga blå, röda etc Tretorn stövlar användas om jag tolkat det hela riktigt?
1.4. Överårig ryttare på ponny
Överårig ryttare ges möjlighet att rida ponny i samband med P60, P70 och P80, då i form av clear round och bildar då egen klass.
Ok, jag är lite efter känner jag. Tappade allt fälttävlanssug när jag hoppade banhoppning i fjol och tyckte att hindren var rätt läskigt höga om de var över 60 cm. Är lite inne på att åka på läger i år för att ta fälttävlanskortet, men så kom jag på mig själv att jag ändå måste hoppa H90 på tävling och det känns alldeles för högt nu.
MEN! Nu läste jag TR (mest för att se hur höga banhoppningshindren är i H90) och hittade detta:
Innebär det (är så osäker på TR-tolkningar) att jag får rida min D-ponny (skall slutmätas i år, mättes på premiering i fjol till 142,5 cm) på ponnytävlingar? För då hamnar ju saken i ett helt annat läge.
Om det är så, hur gäller det då med fälttävlanskortet? Kan jag ta det som ponnyekipage fast jag är vuxen? Så om vi någon gång vill starta H90 behöver jag "bara" ta kortet igen, men som stor häst?