Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans ... hur pass vanligt är det? Antingen att hästägare lånar ut sin häst till en ryttare för att slippa rida själv, eller att ryttare söker...
Svar
8
· Visningar
1 936
Senast: Amk
·
I
Islandshäst kommer dessa gränser försvinna nu? alltså 7.50 som gräns för andra klass ston, och 7.75 för hingstar och 8.0 för första klass? kommer...
Svar
19
· Visningar
5 360
Senast: freyja
·
S
Distans Jag skulle gärna vilja att ni berättar lite hur ni klipper era hästar och hur ni gör med täcke? Vid vilken temperatur och sorts väder...
Svar
2
· Visningar
1 250
Senast: annoj
·
Hoppning känner någon till något om dessa 2 hoppgjordar? skulle behöva lite hjälp snabbt.Någon som vet om kvaliteten håller...tex...
Svar
5
· Visningar
1 576
Senast: viola66
·
P
Körning Vad han ni får kläderna när ni kör? Jag gillar inte att ha mjukisbyxor men tycker det känns konsgit att ha ridbyxor när man kör. Folk...
Svar
6
· Visningar
1 404
Senast: JuliaAndersson_
·
Övr. Grenar Det finns en del bra filmer om hästar i tävlningsvärlden. Den senaste är ju ganska välkänd, den om galophästen Seabiscuit. Min favorit...
Svar
3
· Visningar
2 655
Senast: Jerseyite
·
Övr. Grenar Jag har nån slags uppfattning men det är mycket lättare med trav... ;). Vad räknas eg som en bra galoppör? Insprungna pengar, hur...
Svar
6
· Visningar
1 842
Senast: Nominous
·
J
  • Låst
Trav Vågr man prova en hälshäst? Hur mycket påverkar det hästen om den får gå på lösdrift/stå i utebox tror ni?
Svar
2
· Visningar
939
Senast: Snurrfian
·
W
Western Hejsan! Jag tänkte frågar er här, en del av er verkar ganska insatta? ;) Jag ska ev. beställa en pad från professional choice i...
Svar
3
· Visningar
931
Senast: Anneli
·
J
Dressyr Är det någon som vet hur man kvalar till SM i dressyr som YR/Senior? Hur många starter med hur mkt procent i vilket program ska...
Svar
6
· Visningar
2 054
Senast: break_a_leg
·
Distans Jag är intresserad av distans men har inte kommit till tävlingarna än, gillar att rida långt och länge och undrar lite hur ni brukar...
Svar
5
· Visningar
1 920
Senast: älgen
·
F
Islandshäst Hejsan! Min islandshäst som jag köpte förra året är inkörd, och det skulle vara kul om man kunde ha användning av det till den...
Svar
5
· Visningar
5 196
Senast: Lella
·
Islandshäst Ja, hur funkar det? Hur vanligt är det egentligen? För ett tag sen var det ju en del prat om det, men jag tycker inte att man ser någon...
Svar
6
· Visningar
1 416
Senast: QRST
·
Islandshäst Jag har varit och provridit 4 stycken hästar nu inför mitt kommande hästköp. Och idag provred jag en häst som jag fastnade för! Det...
Svar
4
· Visningar
2 136
Senast: lilldamberg
·
Islandshäst Två frågor: Kan allt för lite om denna kombination och nu har jag hittat ett sto som jag är intresserad av att köpa som är e. Thristur...
Svar
8
· Visningar
1 641
Senast: Huginn
·
S
Övr. Grenar Jag undrar om det är någon som kan tipsa om bra böcker/filmer om man vill lära sig mer om galopp. Gör inget om de är på engelska...
Svar
6
· Visningar
1 434
Senast: Barjarn
·
Övr. Grenar Hej allihopa! Jag är linförare/"lärare" i en voltigegrupp på min ridskola och när jag har letat på internet mm har jag insett att det...
Svar
8
· Visningar
2 127
Senast: Mario
·
D
Distans Jag har ikväll skickat nedanstående öppna brev till SvRF och media: Öppet brev till: Bo Helander, SvRF's förbundsstyrelses...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
17 773
Senast: mahlmt
·
S
Western Vad har ni för skor/stövlar på er när ni rider? Hur hög är klacken? Läste på Jultorps hemsida att de rekommenderade ordentlig klack på...
Svar
6
· Visningar
1 331
Senast: salwi
·
S
  • Låst
Tävling Hallo,undrar om de e nån som vet om man kan köpa tävlingsreglementet, det måste man ju kunna göra, men vart i så fall, knappast i en...
Svar
2
· Visningar
2 183
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • kattförsäkring
  • Akvarietråden V