Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst Ser på et sto nu som er efter Kraftur fra Bringu. Har någon någon aning om hvilken sorts avkom han ger? Någon som kjenner noen som er...
2
Svar
32
· Visningar
5 285
Senast: Chiiaw
·
Western Jag vill prova lite olika bett, dels för att variera och för att hitta något som vi båda trivs med. Den minsta storleken jag hittat...
Svar
9
· Visningar
1 495
Senast: sthu
·
Western Tänkte vi kunde ha en tråd där ni visar upp färgen på era ekipage. jag kommer ha svart westernsadel och cerise träns, filt och brösta...
Svar
10
· Visningar
1 463
Senast: Gordon
·
C
Hoppning Jag har ett litet bekymmer med mitt gamla sto. Hon vägrar att hoppa vattenmattor! Vi ska tävla nästa helg för första gången på två år...
Svar
11
· Visningar
3 487
Senast: Zephira
·
Körning Mäter man tömmar från ena änden till den andra eller bara till mitten. Min är 16 m allt som allt och 8 meter på vardera sida. Säger man...
Svar
2
· Visningar
1 442
Senast: Rhodugune
·
C
Western Jag är nyfiken på vad som fick er att starta med Western ridning? Har själv funderingar på att börja. Vad är enligt er den största...
2
Svar
32
· Visningar
3 231
Senast: Lenita
·
A
Fälttävlan Hej! Om man har som mål att representera Sverige i olika större sammanhang (tänk EM, VM, OS), hur är vägen dit med tävlingar, resultat...
Svar
1
· Visningar
944
Senast: fio
·
Western Vad finns det för bra böcker och DVDfilmer om "nh" och westernridning? Dels är jag ute efter något bra om lastträning, och även någon...
Svar
7
· Visningar
1 358
B
Tävling Jag ska tävla v.9. Och det är en ponny som "grannen" mitt över har haft 40 graders feber, snorig och hostig för 1 vecka sen. Ponnyn...
Svar
2
· Visningar
1 431
Senast: _buke_
·
Hoppning Jag skulle behöva tips på bra övningar att göra för att träna hoppning i ett litet ridhus. Min häst kan lätt stressa upp sig när det...
Svar
3
· Visningar
3 641
Senast: theJohanna
·
Hoppning Dagens dumma fråga säkert men vad är skillnaden på brösta och förbygel? /Söderböna
2
Svar
21
· Visningar
13 514
Senast: fio
·
H
Islandshäst Finns det någon här som skulle kunna visa upp en film på en VANLIG Islandshäst (Inte någon "dröm-tävlings-VM-häst") utan en vanlig...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
22 404
Senast: Skorrisflickaa
·
K
Körning Hej! Jag har en nordis som blir två i april som jag håller på och kör in. Har kommit så långt som att vi kör med timmerkälke. Har en...
Svar
10
· Visningar
1 306
Senast: EmblaAsk
·
F
Fälttävlan Vet någon hur och vart jag kan få tag på ett medical card innan helgen? Förbundet kunde nämligen inte garantera att jag fick det tills...
Svar
5
· Visningar
3 249
Senast: aamandaivarsson
·
Hoppning Jag misstänker att hoppsadeln inte ligger helt hundra på pållen. Det ruggas i pälsen på ryggen där fram på sidan/bakåt vid manken. Med...
Svar
18
· Visningar
6 137
Senast: Fjanten
·
Tävling Har ni sett skånes ridsportsförbunds nya ungdomssatsning Talang Skåne? :) Ungdomar 14-20 år (Hopp och Dressyr) och 16-25 år...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
7 427
Senast: MoaAmanadaa
·
T
Trav Jag har en 4-årig ponnyhingst som jag hade tänkt starta på travet. Han är jättesnäll och köra och hanter, men det stora problemet är att...
Svar
6
· Visningar
1 229
Senast: Hovis
·
Western Hej allesammans! Jag saknar vårat gäng från Inridningar 2009 :laugh: Tänkte att det kan vara kul att vi fortsätter följas åt! Nu är...
Svar
7
· Visningar
1 250
Övr. Grenar Har försökt googla fram toppfarten hos en galopphäst, och fått fram resultat från 60 till 80 km/tim. Vilken siffra är den rätta?
Svar
3
· Visningar
2 367
Senast: majjijann
·
Tävling ser att hederpriser ska tas bort för ponny endast rosetter behöver delas ut :crazy: hur kan det bli för barnen?
Svar
10
· Visningar
1 731
Senast: Pancakes
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix