Kan inte Islandshästar galoppera??

Sv: Kan inte Islandshästar galoppera??

jag läste inte länken ,men ska säga att min isis har svårt att fatta galopp, men sen när den väl e fattad e den väl rätt så okej,men hon börjar passa, o sen när hon börjar galoppera,tar hon först några jätteskutt o sen blir de normalt..

Drar liv i tråden

Ren galopp

Ren galopp på volt

Jag ser många islänningar som galopperar rent när dom får upp farten lite många islänningar framförallt 5 gångare KAN ha problem för kort galopp som då gärna villbli 4 taktig och flack.

Min 5- gångare Nótt i en härligt galopp =)))

16937_455161995056_733515056_10759617_2722009_n.jpg

KL.

Min "gamla" svarta pärla (5-gångare) i galopp.

30345997.jpg

(Ignorera dock min otroligt fula sits!!)

Åhh vad dalla är fin på denna galoppbild lös tygel hon bär sig ju helt själv in i en bärig galopp..DET kallar jag fin galopp.. ser ut att vara en galoppfattning??

Nä, det är inte i en galoppfattning utan det är just i galoppen ...
Tack ! :D

Jag har tyvärr varken film eller bilder men min isis som jag hade galopperade utan bekymmer med en mkt bra galopp.

Hon var väl visserligen lite udda för att vara isis, jag tävlade dressyr med henne och hon töltsattes inte förrän hon var 11-12 år och töltades knappt aldrig efter det. Jag tycker att jag har märkt att ju tidigare man blandar in tölten desto större risk är det att trav och galopp blir bristfälliga/problematiska (därmed inte menat att man ska vänta så länge som jag gjorde med min... men innan man töltsätter bör ju hästen bära sig korrekt i samtliga gångarter, jag tror att det slarvas en del där).

Senast ändrad:

Mina hästar är absolut inga VM hästar men dom kan ändå gaoloppera i korrekt 3 -takt.

Mitt 4-gångs sto.

Min 5-gångare

Han har lite svårare än stoet att bära sig på volt.

Superfint iallafall..men det är det ju alltid när du rider.. spelar ingen roll vilken häst du får mellan dina ben så går dom kockrent..:bow:

Min islandshäst galopperar helt rent. :D
Tyvärr har jag ingen film...

Det här verkar ju vara standardsvaret i tråden.

Det var ju FILMER som efterfrågades och inte bilder som alla visar.

Jag är själv nyfiken på TS fråga..... 94 svar och inte en enda film.

Jag vet inte hur det är för de andra, men jag HAR helt enkelt inga filmer på mina hästar. Någon suddig mobilkamerafilm från en longering, kanske, men det är sällan jag har med någon när jag rider och ännu mer sällan jag är i närheten av en videokamera.....

Nästa gång jag rider med sällskap så får det väl bli skakig mobilkamerafilm då- men med tanke på underlaget så tar det nog ett tag..... Får börja be till vädergudarna :crazy:

Om man vill se VM-hästar så finns det ju dock en uppsjö filmer, men det efterfrågades ju inte.

Det finns filmer i tråden. och kan man bedöma om en galopp är ren eller inte så kan man se det också på bild. ;)

Det finns filmer i tråden. och kan man bedöma om en galopp är ren eller inte så kan man se det också på bild. ;)

Nej det finns inga filmer, finns en där någon longerar men det är ju inte så intressant och Nej du kan inte se när hästen kommer att ta mark enbart utifrån en stillbild hur jäkla skicklig du än är.

Senast ändrad:

Så sant! (Sen kan jag säga att vissa bilder här i tråden visar galopp som är helt klart fyrtaktiga, medan andra visar klockren tretakt)

Vilket är totalt ointressant och tillför inte ämnet något alls, jag föreslår att ämnet bibehålls.

Boj/moderator

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
863
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Vi har väldigt mycket bete på endast tre hästar. Just nu går hästarna i den första beteshagen, vi har 6 stora beteshagar till att flytta...
Svar
3
· Visningar
598
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka