Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning Vad ser ni för fördelar resp. nackdelar med en flatback eller en "vanlig", har själv aldrig haft en flatback så vill ha lite råd vad jag...
Svar
4
· Visningar
1 390
L
Trav Hej. Ni som rider Monté, rider ni med korta eller långa stigläder? Fördelar och nackdelar? :) Mvh Lia2
Svar
11
· Visningar
2 636
Senast: Adenick
·
S
Dressyr Jag har en häst som lägger sig i vänsterhanden oavsett om man rider henne vänsterställd, högerställd eller rak. Släpper man...
Svar
10
· Visningar
1 520
Senast: stjarlotte
·
Islandshäst Nån som känner till denna hingsten? Är sjukt sugen på att köpa en avkomma av honom, och är väl tom på väg att köpa honom om jag ska...
Svar
4
· Visningar
1 602
Senast: Koppen
·
Fälttävlan Jag ska köpa 3 saker till ekipaget. När jag kollar på priser i Sverige hamnar jag på ca 8500 kr och efter lite letande på nätet hittar...
Svar
8
· Visningar
1 646
Senast: Piffpuffen
·
Fälttävlan Är på jakt efter en fälttävlanssadel som kan passa till en lite bredare hästrygg. Är det någon som har tips på ngt märke? :laugh...
2
Svar
31
· Visningar
7 224
Senast: Tina Lundin
·
C
Western I början rider man ju på 2-handsfattning och senare en-handsfattning på stång. Nu är min fråga, jag vill naturligtvis inte börja på...
2
Svar
31
· Visningar
2 830
Senast: CBJack
·
Trav Vagnen står nu på logen, ny & fin. Men hur i h**vete rent ut sagt får jag på sidostängerna ? Ser jättelogiskt ut men icke :cool:
Svar
6
· Visningar
1 485
Senast: ghost
·
Dressyr Jag har upptäckt ett problem med min kropp i ridningen. I vänster varv (eller närhelst man vill använda vänster ben, men det blir ju...
Svar
17
· Visningar
1 860
Tävling Det känns lite overkill med kavaj, minst sagt... Hoppning är det det handlar om nu. Vad har man på sig på programridningar?
Svar
3
· Visningar
1 417
Senast: _Amazing_
·
Dressyr Är det någon som gör det? Visst är det ett fastställt avstånd mellan bokstäverna på banan? Funderade över det efter att jag tittat på...
Svar
8
· Visningar
1 711
Senast: Jennifer
·
Tävling Jag är anmäld till en tävling på söndag. Nu ska det ju komma hur mycket snö som helst i Stockholmstrakten och då undrar jag: Kan man få...
Svar
12
· Visningar
1 537
Senast: vippan
·
T
Islandshäst Är ute och letar ny häst och har ca 60.000:- att röra mig med. Ser att det är väldigt många 05:or till salu. Vad tycker ni att man kan...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 809
Senast: glimjandi
·
Körning Nu har jag hämtat hem henne! Hon är så fin :love: Ett litet ettårigt sto, korsning russ-nordsvensk. Hon har aldrig varit ifrån sin mamma...
Svar
16
· Visningar
1 941
Senast: Vivo
·
Islandshäst e de nån anna som e fölsjuk? skulle så vilja betäcka mitt sto..men det går bara inte ännu.. måste lära mej mera och vinna på lotto...
2
Svar
36
· Visningar
3 512
Senast: MonikaH
·
M
Islandshäst Är pannbanden lika korta på alla islandsträns? Köpte ett fint träns från TopReiter men pannbandet var för kort.
2
Svar
24
· Visningar
3 131
Senast: katharina
·
Islandshäst Hallå! Ja, hur gör man? Hur rider ni på islandsstång? Jag fick nämligen erbjudandet om att rida en häst på stångbett nu i veckan, men...
Svar
10
· Visningar
3 292
Senast: Petronella
·
Islandshäst Är det bara jag eller känns det inte som att det är väldigt mkt unghästar ute i alla annonser? Hittar väldigt få annonser på...
Svar
15
· Visningar
1 611
Senast: Gimlan
·
Övr. Grenar hejsan, jag går på ett häst gymnasium dår vi ska göra 15 veckor praktik och jag hade då tänkt göra 4 veckor praktik utomlands i sommar...
Svar
4
· Visningar
1 153
Senast: BigSize
·
Western Verkar ju väldigt kul. Ser i alla fall riktigt roligt ut när man tittar på det Så tänkte att ni som håller på med det kan väl lägga ut...
Svar
6
· Visningar
1 360
Senast: Elanor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • När brukar uppfödare höra av sig?
  • Guldfasanerna