Fälttävlanssadel

Sv: Fälttävlanssadel

LenaH har ju iofs rätt :angel:

Eftersom jag har köpt (och sålt :o) ovan nämnda sadelmärke måste jag ha rätt då jag uttalar det [de-vo-kå:]

Devoucoux- e utalas som ö, ou som o om det inte står framför vokal för då blir det w. c utalas k om det inte är mjuk vokal (e,i,y) och x utalas ks. Så borde bli "Dövokoks" :D:p

Mja, x i slutet av ord uttalas inte alls. (Däremot blir det ks när det står mellan konsonanter)
[dö´-vo-ko:] kanske är mera korrekt uttryckt i "skrift".

kl
Är det någon här som provat Prestiges hopp/fälttävlansmodell DX? Enkelkåpa även på den.

Nope, men som alla prestige sadlar så krävs en svängd rygglinje för att den ska passa. Vad har du i dagsläget för sadel?

En prestige Versailles.
Men den DX jag hittade var för dyr ändå.. så nu är jag tillbaka på noll, eller jag, det är mammas häst som ska ha sadel!

Eftersom du Nova verkar ha koll. Eller fler som känner sig manade såklart!

På pålle låg Versaille typ jättebra vad jag förstod det som. jag kunde ju dock inte rida alls. Hur mycket skiljer sig Eventing och Mars från den?

Har ridit i de flesta märken, och har just nu en Equipe fälttävlanssadel med enkelkåpa, som är specialsydd till min förra häst, som var väldigt bred bakom manken. Denna sadel är absolut den bästa. Gillar även Butet. Equipe sadlarna är ganska dyra, drygt 20 tusen som nya, men är väl värda sitt pris. Hör av dej om du vill ha mer information om Equipesadeln. MVH Tina 0709-666028

Liknande trådar

Hästmänniskan Det börjar bli dags för mig att leta efter en ny häst och jag undrar om ni har något tips på en ny ras som skulle passa mig. Jag är...
Svar
13
· Visningar
690
Senast: Rosett
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
363
Senast: Lavinia
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
484
Hemmet Efter att ha haft min älskade etta på Södermalm i över 23 år har jag nu bestämt mig för att sälja den då jag inte bott i den på snart...
Svar
17
· Visningar
795
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka