Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Hej på er! Jag har kikat i regelboken och som jag förstår det så ska man ju rida med en hand om man har stångbett. Men om man som jag...
Svar
6
· Visningar
1 198
Senast: danilo
·
A
Trav Är ni medlemmar i era travsällskap eller bara någon av BAS-föreningarna (ex amatör- eller hästägareförening)? Under debatten om...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Natasja
·
Islandshäst Gjorde just en intressant upptäckt... gick in på World Fengur och kollade uppgifterna på min 2 åring.... och ve o fasa - min unghäst har...
Svar
3
· Visningar
1 385
Senast: Skolli
·
L
Islandshäst Hej! Någon som har någon erfarenhet av detta sto eller av hennes avkommor? Om så är fallet, hur är temperamentet? Tack på förhand!:)
Svar
6
· Visningar
1 503
Senast: Skolli
·
J
Övr. Grenar Jag behöver tipps på galoppsadel och vart jag kan få tag på en enligt mina önskemål. Den skal användas till monté. Ni som rider mycket...
Svar
8
· Visningar
1 843
L
Fälttävlan Er der noget nyt om de (nye) svenske regler for kval til start i fälttävlan? I princippet er nordiske ryttere vel kvalificeret til at...
Svar
4
· Visningar
1 331
Senast: neywaz
·
Tävling Jag har en syster som fyller 18 år i sommar, ska hon ha juniorlicens eller seniorliocens???
Svar
2
· Visningar
938
Senast: ricca
·
Trav Jag är precis på gång och ska köpa en fd kallblodstravare, mest pappersarbete kvar, jag har redan hade honom på prov i 1 år... Men...
Svar
3
· Visningar
761
Senast: Kiss me young
·
Islandshäst Som amerikansk medborgare brukar jag ibland googla runt lite vad som händer därborta i islandshästvärlden och jag funderar nu på att bli...
Svar
1
· Visningar
867
Senast: Freyr
·
R
Hoppning Hej! har börjat fundera på att börja träna för A-tränare i hoppning, istället för att träna för C-tränare då jag känner att jag inte...
Svar
4
· Visningar
1 452
Senast: rainwithdust
·
Distans Är det någon som rider eller har ridit i en austrailien stocksaddle? Tävlar du i den också? Vad tycker du om den? Hur passar den hästen...
2
Svar
28
· Visningar
6 531
Senast: Lella
·
Körning Hej buke! Nu behöver jag verkligen hjälp! Har en minishettisvalack på 4 år som har fått dra mycket pulka och annat i vinter. Nu till...
Svar
8
· Visningar
2 107
Senast: kolblakkur
·
Islandshäst Har 2 st islandshästar hemma födda 2007 varav denna ena ska smaka/bita på allting. Kläder, grimma, grimskaft, stolpar e.t.c. Detta är...
Svar
3
· Visningar
1 142
Senast: onekligen
·
S
Hoppning Hej! Har den här helgen testat två sadlar på mitt 4-åriga halvblodssto, en Bates Elevation och en Lippo Fazzino. Båda passade så nu...
Svar
0
· Visningar
1 664
Senast: Siekan
·
M
Dressyr Jag har ett Nova bett som fungerar hur bra som hellst på min häst. Men jag såg något om att man inte fick tävla men var inte så säker så...
Svar
5
· Visningar
2 609
Senast: Deimion
·
Distans Eftersom det är gott om mycket erfarna ryttare som ridit många olika slags hästar är det säkert någon som har bra tips. Ett av mina...
Svar
6
· Visningar
1 327
Senast: Shaggy
·
Dressyr Har provsuttit Frank Baines Omni i Ridsportaffären och tycker jättemycket om den, Ska åka och prova den imorgon. Men jag vill höra era...
Svar
8
· Visningar
3 769
Senast: Eve
·
J
Islandshäst Hejsan alla, jag hoppas någon kan ge mig tips på utrustning till min islandshäst. Behöver hjälp med sadel och bett! han har precis...
Svar
5
· Visningar
1 305
Senast: Valkyriafir
·
L
Hoppning Jag och min häst har problem med galoppen mellan hinderna på hoppbanan.. Hennes galopp är slö, smygande och liten :confused: Det finns...
Svar
14
· Visningar
1 959
Senast: systeryster77
·
Trav Har funderingar på att kanske lämna bort min ögonsten till en tränare med stall vid bana. Hon är ordentligt grundtränad, varit på banan...
Svar
7
· Visningar
1 263
Senast: Mauthoria
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.