Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst läste att man inte ska avla på ston med blup under 100.. har ni alla med föl, ett sto med över 100? i vilka fall kan man tänka sej...
Svar
13
· Visningar
2 205
Senast: videnlis
·
Western Har sett någonstans (kommer självklart inte ihåg vart el vad de heter) att det finns en "grej" man köper så att man kan få western...
Svar
19
· Visningar
1 854
Trav Har sökt runt på nätet för att se hur det kommer se ut med lopp osv för min danska 2 åring. Men jag blir inte klok kan jag säga. Hon...
Svar
1
· Visningar
853
Senast: martha
·
A
  • Låst
Hoppning Som rubriken lyder varför gör de det? Kan ju knappast vara bekvämt för hästen. Sadeln borde ju glida bakåt i alla fall till den...
Svar
1
· Visningar
1 039
Senast: L8P8
·
N
Hoppning Ngn som har en? Betyg? Negativt och positivt. Var på sadelprovning med unghästen och den låg som ett smäck, det var väl inte riktigt...
Svar
13
· Visningar
6 468
Senast: robinhood
·
Hoppning Är det inte lite underligt att man plötsligt skall få tävla hästar på fenylbutazon, men inte med vanliga bakbensskydd? Är det någon här...
Svar
8
· Visningar
1 533
Senast: Pancakes
·
Distans Som jag förstått det så måste man numera ha nummerlappshållare (eller vad man nu ska kalla det?) själv? Vart får man tag på sådanna?
Svar
13
· Visningar
2 519
Senast: Liten
·
Övr. Grenar Undrar bara om det är någon som vet vad det kan kosta att ta hem en häst ifrån Florida ? På ett ungefär...:laugh:
Svar
5
· Visningar
1 328
Senast: Nanny
·
Y
Western Jag har en 9-årig ridtravarvalack som jag ridit mycket dressyr med de senaste åren och har nu funderingar på att kanske börja träna lite...
Svar
6
· Visningar
1 609
Senast: Norna
·
Western Ni flesta vet ju säkert att jag har en ny häst, stor. Han har gått msv dressyr & hoppning. När vi ska jobba lite så blir han så himla...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 555
Senast: Pettsson
·
A
Hoppning Ni med 5-åringar som ni siktar på att kvala till Falsterbo, hur mycket har ni tävlat i år? Min har bara gått 1 tävling i år och det...
Svar
2
· Visningar
1 167
Körning http://www.skanskakorsallskapet.com/pdf/korkonferens_arlanda_10.pdf Vilka ska dit? Ni som inte ska dit, vad skulle ni önska att...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
6 641
Senast: stall w
·
Dressyr Har nyss sett küren från Scandinavium. Måste säga att jag blir besviken och klart oroad för dressyren som tävlingsform när en ryttare...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
18 263
Senast: bigganl
·
Tävling Jag hade helt glömt bort att det krävdes att man hade löst medlemskap i den klubb som man avser tävla för (var verkligen 100 år sedan...
Svar
4
· Visningar
1 095
Senast: An1e
·
Körning Om man letar en körponny för att tävla seriöst med, vad letar man efter då? Jag har en korsningsponnyhingst (beräknad bli c-ponny) som...
Svar
10
· Visningar
1 243
F
Islandshäst Hej! Jag har en femtonårig valack som envisas med grisepass.. När vi galopperar går det oftast till såhär: Några...
Svar
10
· Visningar
2 225
Senast: Elina8
·
Hoppning JaMin förra häst som jag hade innan litade jag på till 110%, denna tävlade jag 110 cm med och var inte alls rädd för höjden. Eftersom...
Svar
6
· Visningar
2 354
Senast: Bison
·
L
Islandshäst Hej! Jag undrar lite över hur man ska tänka när man ska välja en hingst till sitt sto? Det är så att vi håller på med en uppgift i...
Svar
4
· Visningar
1 185
Senast: Hjartagna
·
Q
Islandshäst Jag funderar på vilken sadel jag ska välja. Har haft en kunnig som provat ut en Globus gloi och en HDR Treckener. Bägge låg bra på min...
Svar
14
· Visningar
2 260
Trav Ska köpa ny häst snart och ägaren hittar inte passet. Förhoppningsvis kommer det fram innan hästen ska säljas, men om det inte skulle...
Svar
7
· Visningar
2 173
Senast: ghost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka