Sv: Scandinavium-Kür. Åsikter?
Jag håller med om Minnas ridning. Tycker hon rider mycket bättre nu än för några år sedan.
Jag håller med om Minnas ridning. Tycker hon rider mycket bättre nu än för några år sedan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja och vad beror det på?Ska man luta sig mer bakåt på en unghäst?
Jag tycker nämligen också att minnas sits blivit lite bättre, och jag har i min enfald trott att det haft något att göra med vilka hon tränar för och vilket hästmaterial hon har (larina höm hade ju t ex spektakulär gång som unghäst)? Men det kanske bara har att göra med hur utbildade hästar man har tillgång till?
Ja och vad beror det på?
Den här diskussionen har vi haft förr- att vissa då äldre ryttare ligger på plus hos många- att de inte har fått de allra bästa hästarna- BS.
Det är ju det som är skillnaden på dagens dressyr- att kunna bibehålla grundgångarterna hela vägen i utbildningen. Det syns oxå sen skillnad i hur pass aktiva o rörliga de är när det kommer till piff o puff.
Med gårdagens ridning blir hästarna mediokra i sin gång- även om de har haft potential till att vara utsökta.
Både Anky och Adelinde hade ju lite problem med lydnaden på sina hästar i Scandinavium och kanske är det ett resultat av de nya bestämmelserna att dom under flera dagar inte kunde använda sig av sitt rollande på plats och då inte kunde "dressera" sina hästar som dom är vana vid. Jag har då aldrig sett dessa hästar så "olydiga" förr eller vad man skall säga.
Fast det är ingen numera som gör som Rembrandt. Däremot utan större aktivitet o övergången blir då inte heller jämn.