Körkonferens 6-7 mars

Sv: Körkonferens 6-7 mars

Ja det är jag också nyfiken på. Det regelförslaget kom faktiskt på remiss till bland annat mig (via min zonledare) och jag mailade ganska många synpunkter till de som skrivit förslaget. Men inte ens ett svar fick jag, och allt blev förstås enligt det ursprungliga förslaget.

Vet du, jag tror att det har blivit så mycket prestige i detta nu att även om kommitén inser att det blivit lite fel så vill dom inte erkänna det och ändra TR... Kommentaren från konferansen om att dom fått sååå många positiva reaktioner och bara några enstaka negativa tycker jag tyder på det.:grin:

(Visst, det kanske inte har ramlat in så många mail, mycket möjlig även om jag betvivlar saken, men man måste fan vara stendöv om man missat alla muntliga protester!!)

Det som gäller är att om man vill tävla inom SvRF så får man inte delta på ridsporttävlingar som INTE arrangeras inom SvRF. Men om någon vill anmäla mig för att jag klubbtävlat i annan regi, ifall jag sedan trots allt får för mig att lösa licens i år, så ser jag fram emot den debatten :cool:

Ja, jag hade för mig att det var något sån't...

Me too:D

Hur tillsätts körkommitten då? Jag har fått för mig att ordföranden väljs på nån form av demokratisk väg (men jag vet inte var/hur och jag hittar ingen info nånstans nu...) och sedan utser denne de övriga?

Distriktsgrenledarna vet jag i alla fall att de inte väljs av "folket" utan det är distriktstyrelsen som utser nya grenledare. I alla fall i mitt distrikt.

När det gäller TR-kommitten så står det så här i körkommittens protokoll från 2009-02-21 punkt 7

Jag vill också bli tillfrågad :cool:

Det måste ju gå att fastställa hur kommitén väljs ut. *letar på förbundets sida*
Det verkar ju inte klokt att man bara väljer en och att den i sin tur väljer övriga helt efter eget tycke, och sen ska den här gruppen härja fritt...? Låter ju helt galet... men det förklarar ju i så fall varför det blivit som det blivit...:cool:

Här en artikel till. Det verkar ju som att vi hellre skulle maila synpunkterna till Den där Sven-Erik eftersom det är han som är ordförande.

http://www3.ridsport.se/Tavling/Korning1/Nyheter/2009/10/Korsportenparattspar/

Alternativt gå till media... kanske inget att förespråka men det verkar ju onekligen vara ett framgångsrikt sätt att få svar från körkommitén på. Tänker på Pålsson-artikeln kontra mailen som kommitén ännu inte har sammanställt och redovisat...

Är det alltså "tävlingssektionen" som utser ordföranden för körkommitten?

Jag mejlade mina åsikter till honom direkt när nya TR kom ut, och fick inget svar från honom men väl från Marie Ågren som då tyckte att man skulle mejla till henne istället.

Det borde ju egentligen inte vara några konstigheter att man går ihop några stycken som skriver under en misstroendeförklaring där man ger utryck för att man inte har förtroende för körkommiténs arbete och skickar denna direkt till SvRF istället för körkommitén.

Vad gäller debatten på ett internetforum så har körkommitén gett utryck för att dom anser det vara ytterst oseriöst och har inget intresse av detta :grin:

Det som jag skulle tycka om att se nu:

1. Motion (får lämnas in av alla som är anslutna till SvRF) om att körkommitén framöver ska väljas på demokratiska grunder, tex via stämma, och att dom ska ha tydligare struktur och arbetsordning än idag.

2. En protestlista direkt till SvRF (inte till körkommítén) med namnunderskrift från missnöjda kuskar.

3. En misstroendeförklaring rörande körkommitén direkt till SvRF, det är helt oacepptabelt att man inte lyssnar på de som man är satt att företräda utan att åtminstone ange fullgoda skäl till varför -tex att "pga av tidskäl och beslut från X, Y och Z så måste vi ha dessa regler till dess att vi kan ha en översyn datum åååå-mm-dd"

Vet du, jag tror att det har blivit så mycket prestige i detta nu att även om kommitén inser att det blivit lite fel så vill dom inte erkänna det och ändra TR...
Mina kommentarer till lagserien handlade inte i första hand om att ändra TR utan om att följa TR - hur kan man motivera att genomföra lagseriefinalen som ett UNDANTAG från det TR som samma personer aldeles nyss fastställt och tycker är så fantastiskt bra? Vad sänder det för signaler? Och har vi andra samma möjlighet att få igenom liknande undantag när vi arrangerar tävlingar? :confused:

Jag mejlade mina åsikter till honom direkt när nya TR kom ut, och fick inget svar från honom men väl från Marie Ågren som då tyckte att man skulle mejla till henne istället.

Det borde ju egentligen inte vara några konstigheter att man går ihop några stycken som skriver under en misstroendeförklaring där man ger utryck för att man inte har förtroende för körkommiténs arbete och skickar denna direkt till SvRF istället för körkommitén.

Vad gäller debatten på ett internetforum så har körkommitén gett utryck för att dom anser det vara ytterst oseriöst och har inget intresse av detta :grin:

Det som jag skulle tycka om att se nu:

1. Motion (får lämnas in av alla som är anslutna till SvRF) om att körkommitén framöver ska väljas på demokratiska grunder, tex via stämma, och att dom ska ha tydligare struktur och arbetsordning än idag.

2. En protestlista direkt till SvRF (inte till körkommítén) med namnunderskrift från missnöjda kuskar.

3. En misstroendeförklaring rörande körkommitén direkt till SvRF, det är helt oacepptabelt att man inte lyssnar på de som man är satt att företräda utan att åtminstone ange fullgoda skäl till varför -tex att "pga av tidskäl och beslut från X, Y och Z så måste vi ha dessa regler till dess att vi kan ha en översyn datum åååå-mm-dd"

Vi skriver under alla listor!!! Tala bara om vart dom finns!:laugh:

Vad gäller debatten på ett internetforum så har körkommitén gett utryck för att dom anser det vara ytterst oseriöst och har inget intresse av detta

Det här tycker jag faktiskt är rätt löjligt. Vi lever för tusan i år 2010! Att diskutera med hjälp av tekniken istället för att avsätta en hel helg långt bort gynnar ju alla. Sen kan man ju kanske kräva att de som ska delta i debatten inte är anonyma... eller så låter man bli att svara på de inläggen om man nu inte vill det.

Dessutom får ju kommitén alla synpunkter skriftligt på en gång!!;):D

Tillägg:
Anledningen, tror jag, till att kommitén inte vill diskutera, varken på ett internetforum eller på tex en konferans, utan istället vill ha allt skriftligt är för att dom inte har något svar på kritiken.

Senast ändrad:

Ja jag har också skickat länkar till några trådar här på forumet till några i kommitten men fick samma svar - det var för oseriöst. Vi skulle skicka mail istället!

Visst skriver vi under nick här, men om de bara var intresserade av att läsa och ta till sig så tror jag att vi allihopa gärna presenterar oss med våra riktiga namn.

Mina kommentarer till lagserien handlade inte i första hand om att ändra TR utan om att följa TR - hur kan man motivera att genomföra lagseriefinalen som ett UNDANTAG från det TR som samma personer aldeles nyss fastställt och tycker är så fantastiskt bra? Vad sänder det för signaler? Och har vi andra samma möjlighet att få igenom liknande undantag när vi arrangerar tävlingar? :confused:

Nä, men att följa TR är inte alltid så viktigt. Det går alldeles utmärkt att följa egna regler om man tex har rätt efternamn, har rätt tränare eller rätt kontakter för att bara välja några faktorer.:grin:

Ja jag har också skickat länkar till några trådar här på forumet till några i kommitten men fick samma svar - det var för oseriöst. Vi skulle skicka mail istället!
Det nämndes tidigare att det tycktes för svårt att skicka ut förslaget till ett nytt TR på remiss. Jag repeterar.... ett forum av denna typ kunde gott och väl användas att nå gräsrötterna. Vad är så svårt??

Visst skriver vi under nick här, men om de bara var intresserade av att läsa och ta till sig så tror jag att vi allihopa gärna presenterar oss med våra riktiga namn.

Nä, det är inte många som har sitt riktiga namn som användarnamn, men på många profiler finns inte bara uppgifter om namn utan också ofta kontaktuppgifter som tex hemsidor och liknande. Så svårt är det inte att lista ut vad folk heter...;)

Men visst har du rätt. De allra flesta skulle säkert uppge sitt namn vid en sådan situation. Sen behöver det naturligtvis inte vara så att diskutionen måste äga rum här på Buke, körkommitén kan ju välja ett annat forum alt stara ett, som en slags förslagslåda/klotterplank.

Hur seriöst blir det att man skickar mail som dom inte svarar på??

Det nämndes tidigare att det tycktes för svårt att skicka ut förslaget till ett nytt TR på remiss. Jag repeterar.... ett forum av denna typ kunde gott och väl användas att nå gräsrötterna. Vad är så svårt??

Kommitén vill inte svara på frågor. Det är det svåra.:grin: Om dom hade viljan så skulle dom ha svarat för länge sedan. Uppenbarligen har många skickat mail. Det är ju enkelt att svara öppet på mailen på förbundets sida om inte annat.

Jag håller med dig! Perfekt sätt att snabba på kommunikationen samt att nå ut till så många fler! Men kommitén är nog rädd för debatten.;)

Kuskringen finns ju på facebook, kanske man kunde föra debatten där? Då syns ju allas namn i alla fall. Men det kanske också anses för oseriöst.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min mellanpudel är 7 år och har ätit kortison sedan han var drygt 1 år pga IBD. Han har stått på lägsta dos och det har fungerat...
Svar
9
· Visningar
858
Senast: Lillkin
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 260
Senast: malumbub
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 623
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V