Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Nu är det jag som blir osäker. Ska klass 1 + 2 inte starta från tävlingsområdet eller är det gammal information som ligger kvar sen...
Svar
10
· Visningar
2 299
Senast: morning_glory
·
Körning jag har fått tag på en rockard och ska köpa bröstsele. ska jag ha svängel på rockarden och hur ska jag fästa upp rockarden på selen...
Svar
8
· Visningar
1 078
Senast: Cilla
·
Tävling Får man tävla på två tävlingsplatser samma dag? Alltså om man först åker och rider en dressyrklass på morgonen och sedan åker och hoppar...
Svar
6
· Visningar
1 434
N
Distans Har ni några åsikter om manköjd på en bra distanshäst? (Givetvis skall ju hästen passa ryttaren). Men är en arab på närmare 160 cm mer...
Svar
8
· Visningar
1 785
Senast: Armadillo
·
L
Körning Jag ska köpa en svängel till min kallblodstravere vilken vidd ska det vara, 70 eller 80cm? Vad ska man utgå från? Med träning är det...
Svar
3
· Visningar
1 787
Senast: Lonievska
·
Hoppning Jag har en islandshäst som jag gärna vill hoppa lite med! Har ridit ponny/stor häst förut, egentligen största delen utav min "karriär"...
Svar
10
· Visningar
1 759
Senast: dengra
·
Dressyr Då var dagen kommen då tränaren tyckte att jag måste försöka hitta ett kandar till pållen:eek:. Hon tyckte jag skulle prova ett...
Svar
3
· Visningar
1 068
Senast: Centaur
·
G
Islandshäst Hej! Jag skulle behöva hjälp med ett schema. Jag ska få ner vikten på min häst, och få upp den i kondition. men det viktigaste: JAG...
2
Svar
33
· Visningar
4 615
Senast: Niela
·
Dressyr Vad blir påföljden av att en ryttare i tävlan på LC nivå övergår till lättridning mitt i programmet? Alltså om hästen tex blir så spänd...
Svar
7
· Visningar
2 441
Senast: Pancakes
·
Körning Hej, Har en begagnad loksele på gång, en loksele som är köpt på Hööks för cirka tio år sedan. Nypris 6-7000 kronor. Jag får köpa den...
Svar
1
· Visningar
1 641
Fälttävlan Min Troxel sitter inte riktigt som den ska och jag får nog erkänna att jag har lite svårt för de där ventilationshålen :o Så därför...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
14 982
Senast: sita
·
Dressyr Vet inte om man får tipsa om märken o så men men..jag har iaf en häst med stor gång som jag har väldigt svårt att sitta ner på. han blir...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 568
Senast: Hedwig02
·
Western Min man (och även jag) vill ha en begagnad westernsadel till vårt varmblod och jag har försökt hitta någon som säljer/provar ut...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: acj
·
Körning Vad kostar det på ett ungefär att få en shettis inkörd ? Finns det några riktlinjer för kostnaden?
Svar
6
· Visningar
1 192
Senast: Shettisar
·
Körning var ute och körde med min häst för första gången idag *lycklig* har ägt henne i två år, men de har hängt upp sig på utrustningen (och...
Svar
3
· Visningar
949
Senast: vinkelina
·
Islandshäst Har tittar runt på lite islänningar i varierande ålder och upptäckt att många under tio år känns lite ofärdiga både ridmässigt och...
2
Svar
23
· Visningar
3 409
Senast: kryddelydd
·
Distans Ja hur gör man när man ska välja en sadel?? Det måste vara fruktansvärt viktigt att ha en sadel som passar både hästen och ryttaren...
Svar
11
· Visningar
2 214
Senast: giffan
·
Körning Är i färd att köpa en rockard och sele till mitt shagyaarabsto. ska och kolla på en vagn imorgon. det står i annonsen att den är 50cm...
Svar
3
· Visningar
991
Distans Halloj! Är det någon som vill ha ridsällskap på Sydnärke T50? Hade tänkt försöka hålla ett lugnt tempo (max 14 km/h) och försöka...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 669
Senast: morning_glory
·
R
Distans Tycker det verkar vara en härlig tävlingsgren, distans, och är sugen på att starta någon PP och om det går bra senare en CR. Men...
Svar
1
· Visningar
1 279
Senast: BandyBoy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka