Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

V
Hoppning Hejsan! Jag har hopptävlat ponny för ett x antal år sen och funderar nu på att ta ut min lilla travar tjej på nån lokal hopptävling...
Svar
1
· Visningar
843
Senast: Pancakes
·
Fälttävlan Ska ha en muntlig redovisning i engelskan, och eftersom jag länge intresserat mig för fälttävlan, men inte riktigt orkat läsa på, så...
2
Svar
29
· Visningar
8 730
Körning Jag är ju rätt ny på detta med körning, äger i dagsläget en vanlig (dålig) rockard. Den har förvisso svängel (numera) och ögglor till...
Svar
7
· Visningar
1 432
Senast: SiZo
·
Fälttävlan Såg att det kommit nya terrängskydd från H**ks. Någon som testat dom? Bra pris, kanske vore nått för oss som inte rider så mycket ft men...
Svar
12
· Visningar
2 864
Western Min dotter har börjat att rida min häst lite mer frekvent numera och det skapar en del nya frågor. Hon når knappt ner nedanför sadeln än...
Svar
11
· Visningar
1 764
Senast: CBJack
·
Dressyr Råder lite delade meningar innom klubben. Vilken nivå skulle ni sätta Klubbmästerskapet på? Den nivån som alla kan starta i, vare...
Svar
19
· Visningar
1 976
Senast: Ludique
·
W
Islandshäst Är lite sugen att testa T6, men undrar en sak. När jag läste på beskrivningen av grenen står det: "Arbets- till mellantempo tempo tölt...
Svar
2
· Visningar
1 524
Senast: Wii_90
·
G
Distans Distansritt är nu den näst största grenen inom internationell ridsport. Störst är Hoppning, Distansritt har passerat Fälttävlan som är...
Svar
17
· Visningar
2 863
Senast: Dinamith
·
Hoppning Hej! Jag undrar bara om någon vet vad som gäller när man tävlar internationellt som junior; är det västtvång även då? Tävlingen...
Svar
2
· Visningar
1 283
Senast: Panamera
·
Distans Nyfiken på hur ni andra lagt upp träningen för era treåringar? Har hört olika från olika håll, men inget från distanshåll. Så jag tänkte...
2
Svar
32
· Visningar
3 957
Senast: CK
·
E
Körning Hej! Jag var på mässan på sthlm horse show 2009 och hittade en superbra tömkörningsgjord som jag tyvärr inte hade råd att köpa på...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: incognito
·
Dressyr Jag får aldrig till början på skänkelvikningen på det programmet!!! Hur gör ni?? Man ska komma från A & sen rida skänkelvikning till...
Svar
7
· Visningar
1 597
Senast: remmis
·
Trav Har en travsele från börjes. Den passade bra förutom att bukgjorden är alldeles för kort för min häst. Gick ut på deras hemsida och...
Svar
7
· Visningar
1 756
Senast: hermitage
·
Dressyr Ja, precis som rubriken lyder, vad är samlad trav för er? En trav med mycket kadens? (passage alt. nästintill balanstrav) Eller en...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 544
Senast: fio
·
Dressyr Okej, det är lugnt att idiotförklara mej nu :angel: ;) men jag skyller på ett uppehåll på 6 år från dressyrtävlingar. är det ett...
Svar
6
· Visningar
3 458
Senast: Odie
·
O
Islandshäst Mitt islandssto ska föla om en månad drygt. Första gången med föl för mig men inte för henne. Tacksam för lite tips och råd vad man bör...
Svar
6
· Visningar
1 665
Senast: ljoski
·
Trav är det nån som betcäkt med honom? Han har ju en rätt intressant stam, men intresset för honom kanske inte är lika stort??? Är det...
Svar
6
· Visningar
2 185
Senast: electra1
·
H
Körning Hej allt körningfolk! Jag behöver hjälp av er nu! Jag har precis köpt en rockard och en bröstsele med stilettdäckel till min...
Svar
9
· Visningar
1 472
Senast: schelin_j
·
Dressyr Jag tycker att det fattas en tråd där vi dressymänniskor kan lägga in bilder och diskutera olika köp. Så in med bilder på era dressyriga...
Svar
0
· Visningar
1 087
Hoppning Ska vara med på en hopptävling som hålls på gräs snart och undrar om jag ska ha gräsbrodd även om det inte är blött? Är inte så...
Svar
15
· Visningar
4 943
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka