Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Western Fick idag frågan av kvinnan jag rider hos, lånar en av hennes hästar, ifall jag ville följa med på en/flera kosseclinics i vår och...
2
Svar
24
· Visningar
3 237
P
Körning Vad har ni för ljudkommandon? Känner att det är hög tid att lära mina det när jag ändå bara tömkör än så länge. Har dragit på det...
Svar
15
· Visningar
2 013
Senast: Gisburne
·
Körning Som rubriken säger. Så behöver jag lite hjälp med inpassningen av selen då jag e lite osäker på den. Så hur ser det ut?
Svar
9
· Visningar
1 917
Senast: Aliil
·
E
Körning Jag ska införskaffa en rockard till min ponny och har märkt att det inte precis är gott om rockarder med svänglar... Så nu undrar jag om...
Svar
2
· Visningar
1 108
Senast: grelots
·
W
Western Hur är det nu man fattar rätt galopp? Lyfter innerhanden och drar tillbaka ytterskänkeln eller tvärtom?
2
Svar
20
· Visningar
2 647
Senast: Mustang
·
Islandshäst Hej var och provred två islandshästar idag och blev lite fundersam på sadlingen, tyckte sadelgjorden låg väldigt långt bak. Typ mitt på...
2
Svar
23
· Visningar
4 936
Senast: Gry
·
H
Trav hej jag ska börja träna min ponny och behöver tips hur man kan träna så han sluta takta han gör den nästan hela tiden. jag gör halt så...
Svar
1
· Visningar
2 029
Senast: giffan
·
Western Har en frågan om detta bett kan vara ett bett för en häst som lägger tungan över bettet hela tiden? Han gillar inte dom vanliga...
Svar
6
· Visningar
1 260
Senast: wrangler
·
F
Islandshäst Jag har en islandshäst på foder som lätt blir svettig efter varje ridpass, inte så konstigt då hon inte är klippt alls. Hon går på...
Svar
9
· Visningar
2 291
Senast: JennyK94
·
Distans Någon här som har en ättling / avkomma till Bomarc? Är allmänt nyfiken, då jag tittat på hästar som har Bomarc i sig, och det borde...
2
Svar
39
· Visningar
7 345
G
Trav Jag är intresserad av att höra hur ni på forumet tänker inför avelssäsongen 2011. Kellie skrev ett inlägg under en annan tråd som jag...
2
Svar
20
· Visningar
3 197
Senast: Cambrie
·
A
Körning Stockholm International Horse Show! Ponnyexpressen utmanar Tomas Eriksson Tyvärr fick vi Styrbroblem. Fel av mig då jag inte...
Svar
3
· Visningar
1 331
Senast: Pinkilly
·
E
Hoppning Hur signalerar jag för hästen att han ska hoppa av? Jag vet allt det där med att han ska hoppa av 1 meter innan om hindret är en meter...
Svar
5
· Visningar
1 959
Senast: enanna
·
Dressyr Har nu kommit fram till varför dressyrtanter bör hålla sig till dressyr. För det gör jävligt ont att landa bland massa dumma bommar:D...
2
Svar
24
· Visningar
2 959
Senast: Agony
·
Dressyr Har varit i diskussion med åf för Passier eftersom jag har problem med min Optimum. Problemet är att min häst vid rörelse är rejält...
2
Svar
27
· Visningar
4 508
Senast: lizzie
·
Dressyr Har ni några Aha upplevelser att dela med er av? När man suttit och försökt få till något under låååång tid, å så rätt va det är så gör...
2
Svar
22
· Visningar
3 486
Senast: Agony
·
A
Trav Hejsan. Jag och min sambo ska nu ge oss in i den underbara travvärlden. Vi både är som man säger, amatörer. Vi har nu köpt en häst. En...
Svar
10
· Visningar
2 127
Western Finns det? De låset som finns på hööks till vanliga sadlar ser väldigt bra ut, inget tjuvarna kan klippa av direkt. Men den passar ju...
Svar
3
· Visningar
1 179
Senast: JessicaM
·
Körning Någon som har eluppvärmda handskar när ni kör häst? Att köra häst i kyla är ju inget vidare för händerna för man vill ju ha varma...
Svar
6
· Visningar
3 429
Senast: Faust_86
·
Fälttävlan undrar om någon vet eller har träffat honom? han är en kraftig welsh o vann SM för några år sedan i fälttävlan, ponny. Han är...
Svar
10
· Visningar
3 463
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka