Hopptävling

Sv: Hopptävling

Katapulthästen:p
Stilhoppning är typ det enda jag kan inom hoppning, så alltså ramlar jag med stil:angel: Eller inte.......

Men jag ska nog prova armflax nästa gång å se om jag håller mig kvar lite bättre!!:crazy:

Oj, jag svarade bakåfram.... så om ni tycker svaret är till fel person så har ni helt rätt:o:p
har ju inte fattat hur man lyckas svara på två samtidigt:confused:

Jag tycker det borde finnas lite mer valfrihet i hoppning, om hinder ser farliga ut så borde man bara få rida förbi... i typ en ökad trav å få lite pluspoäng för det!:laugh:
Klart PREisar kan hoppa!!

Jag tävlar inte hoppning, men när min häst (läs d-ponny) var frisk och igång (för ungefär 100 år sedan ;))
Så hopptränade vi ungefär en gång i veckan, banor upp till 120 och enstaka hinder på 130. Vi har även hoppat * fälttävlanshinder. :)

Min dam var nog bättre på att hoppa än vad hon är/var på dressyr.

Här med hoppryttarkompisen som fick testköra innan jag började hoppa henne. :D

StellaBilder826.jpg

IMGA1762-1.jpg

Här sista gången vi hoppade, typ. När jag flyttade till det stallet jag står i nu slutade jag hoppträna. Blev utmanad att vara med
på stallets Pay&Jump, tyvärr så skadade hon sig i munnen, så det blev till att hoppa futtiga putte hinder istället för riktiga hinder,
med tyglarna i remontnosgrimman. :rofl:

Stella3-16.jpg

Min lilla tiger. :love:

Får se om det blir någon mer hoppning i framtiden.

Senast ändrad:

Å har ni förmågan att sitta kvar när hästen helt plötsligt försvinner åt ett annat håll än er:D

Nej, för då glider hoppsadeln runt och jag ligger och sprattlar på marken medens hästen undrar varför matte hoppade av i farten.

Så går det när man har en bollhäst. :idea:

Liknande trådar

Ridning Jag är tretton år och rider på ridskola och har gjort i runt 4 å, vet inte hur det är på era ridskolor men på vår kan man bli fodervärd...
Svar
14
· Visningar
2 924
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Av någon outgrundlig anledning har jag anmält mig till en hopptävling som ridskolans ridklubb anordnar. :) Jag har aldrig tävlat förut...
Svar
0
· Visningar
609
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Veckans första hopplektion blev en riktigt rolig timme på Juvelen. Jag uppskattar verkligen att jag har fått koncentrera mig på honom nu...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: cassiopeja
·
Hoppning Så jag och hästen har börjat hoppa. Vi är nybörjare och ingen av oss vet egentligen vad vi håller på med, men vi tar oss över. Hästen är...
2
Svar
29
· Visningar
4 019
Senast: swe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar