Bilder på sadlad häst

Sv: Bilder på sadlad häst

Fullt förståligt, frågade lite snällt om den skulle ligga så lång bak och fick ju till svar att det va en lång sadelgjord så därför skulle den ligga där. Ska se om ja kan lägga in bild. inte säkert det syns så bra. ser bäst på den bruna.

Men det där ser bra ut.

Gjordfästet på sadeln sitter på mitten då måste gjorden gå ner där. Gjorden kan bara ligga där du tror den ska vara om stropparna är fästa i framkant på sadeln, vilket de sällan är.

Ju längre bak sadelgjorden med mittfästa stroppar sitter ju större chans att sadeln inte hamnar fram på bogarna.

Sadeln är inte för lång

Den är inte kilbossad, den trycker inte på ryggen sista biten utan svänger upp. Den kanske SER lång ut men det bryr sig inte hästen om :laugh:

Fast sadelgjorden åker fram! Det är inte så mkt att göra ngt åt i dagsläget. Hon är som en tunna som sagt. Jag hoppas att det inte stör för mkt.

Kolla min hemsida på FAQ så ser du ett sätt att lösa magbuleproblemet på :idea: Det är nog inte i TS smak men hästarna gillar det bättre :D

Det gör det säkert! Finns det en Albion-sadel är det säkert en sådan! Ska dubbelkolla i em. Tack för hjälpen! :laugh:

Kolla min hemsida på FAQ så ser du ett sätt att lösa magbuleproblemet på :idea: Det är nog inte i TS smak men hästarna gillar det bättre :D

Jag har sett din lösning på din eminenta hemsida och jag jobbar på det! :laugh: Jag måste bara ha en sadelgjord till och det fixas efter julhelgen. Jag har mina dubier ang vad min sessa säger men ligger sadeln skönare borde hon acceptera det. Och jo, jag lär longera först :angel:

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 563
Senast: morgaine
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 147
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
1 123
Senast: tessan.g
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 886

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka