Aha upplevelser i dressyr

Sv: Aha upplevelser i dressyr

Jag gör lika med min galenpanna till häst. Hon tycker om att göra saker på sitt sätt men avsaktningar och ryggningar till förbannelse funkar bra.

Min tränare har velat få mig att bli lite rörligare i min höft så att jag kan vara mer följsam. När jag galopperade i riktigt låg form och hon tvingade mig att räta på mig så gick det upp ett ljus! Aha, man måste göra sååå :)

Jag har länge spanat på just tränares höfter när dom rider, lät ju lite snuskigt, men jag hade goda avsikter med det:D Å funderat på hur dom får till det där... Sen stod jag på marken och tränade... Kan ha sett lite roligt ut:p
Och nu märker jag såå väl på hästen när jag inte gör som jag ska med höften.. Galoppen blir inte alls lika rund och fin som när man får med sig höften:)

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 363
Senast: super
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag var barn så tyckte jag att det såg så elegant ut att rida en häst på tygeln. Det ville jag också lära mig att göra. Vem vill...
Svar
0
· Visningar
1 254
Senast: Magiana
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Tidigare i somras skrev jag ett inlägg där jag undrade vad jag skulle göra med min ridning. Jag kände mig lite dyster inför höstterminen...
Svar
0
· Visningar
553
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Mycket ridning den här veckan – räknar jag från lördag till lördag så kommer det bli totalt 5 ggr. Vilket kanske inte var helt passande...
Svar
0
· Visningar
405
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka