Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Svar
8
· Visningar
2 088
Senast: pulkaskurk
·
D
  • Låst
Distans Nu går skam på torra land! I dagens Ridsport finns ett reportage om att Annelie Eriksson inte fick sin C-tränarlicens på grund av att...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
21 970
Senast: ricca
·
Distans Jag satt och funderade på detta med skrittsträckorna på tävling häromdagen. Tänkte höra om det ev fanns fler med samma önskemål som...
2
Svar
29
· Visningar
3 925
·
Körning Jag behöver skaffa nya tömmar till shettisen men vet inte vilken längd jag ska ha på dom. Jag ska ha dom när jag kör rockard. Vad för...
Svar
5
· Visningar
3 454
Senast: Gisburne
·
Z
Fälttävlan Nu i vintern undrar jag om det finns några som tog några kort under lag-SM 2010? Jag har letat men utan resultat :(. En hemsida har...
Svar
3
· Visningar
1 691
Senast: zaberas
·
  • Låst
Dressyr Någon som vet någon sadel som passar om man har långa lår? Jag har ganska normalt långa ben, typ 32/34 i längd i byxor. Men just...
Svar
12
· Visningar
3 304
A
Islandshäst Vilket pris ska man ta för en häst? tex för en unghäst som är inriden och tränad några månader och har bra rörelser, bra lynne och som...
Svar
8
· Visningar
1 943
Senast: REIN
·
L
Körning Jag behöver tyvärr klippa mitt fjordsto eftersom hon blir så svettig när hon arbetat. I dagsläget är hon klippt på halva halsen, bringan...
Svar
17
· Visningar
5 382
Senast: urkella
·
Tävling Kan man söka efter en ryttares resultat i TDB:n (inte ens egna resultat alltså) och hur gör man i så fall? Har letat som en galning...
Svar
2
· Visningar
1 830
Senast: Tora
·
S
  • Låst
Western Jag skrev ett tidigare inlägg igår, men det verkar ha försvunnit, så jag försöker igen. Är det någon som kan översätta de här orden...
Svar
10
· Visningar
3 561
·
Islandshäst Det har ju kommit nya regler ang. ryttarlicensen. Jag löste min ryttarlicens i höstas (på det gamla sättet) och den ska ju gälla i ett...
Svar
18
· Visningar
2 262
Senast: Prosit
·
Övr. Grenar Som rubriken lyder,vart hittar man fina avelsston till salu? Letar man på de "vanliga" annonssidorna hittar man bara fullblod som säljs...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 606
Senast: JulieChexx
·
Tävling Jag fick stryka mig från en tävling i slutet av september, skickade in läkarintyg och har fått besked från klubben att avgiften kommer...
Svar
13
· Visningar
2 490
A
Islandshäst Jag ber er om hjälp eftersom jag tror att ni har mest kunskap. Först - skulle ni kunna bedömma tölten på dessa bilderna? Den sista är...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 298
Senast: Lella
·
Islandshäst Hej alla! Jag har nu ridit min första lektion på islandshäst!! tjoho:D Red i kanske 7-8 år på vanlig häst när jag var yngre, ridskola...
Svar
5
· Visningar
2 391
Senast: Flaekja
·
M
Trav Är uppkäksbett samma sak som checkbett? Vad är annars skillnaden? Kan absolut inget om trav så ni får ha överseende med mig om frågan...
Svar
7
· Visningar
4 015
Senast: n33Lu
·
Tävling Om jag som vuxen vill tävla min ponny i dressyr, så får jag väl göra det fast bland de stora hästarna? Men kan då en yngre ryttare...
Svar
1
· Visningar
1 590
Senast: Pinto
·
M
Islandshäst Hej sötnöss. Jag har nu lånat ut mitt lilltroll till en tjej som ska ut och tävla honom, och vi började diskutera bett. Hästen har...
Svar
15
· Visningar
2 533
Senast: valvis
·
L
Körning som rubriken lyder så skulle ja vilja ha lite tips och råd hur ja ska gå tillväga för att kunna köra in min travare hon är 5 år gammal...
Svar
3
· Visningar
2 497
Senast: Svanhild
·
S
Körning Tänkte prova starta en tråd där vi samlar lite smarta inkörningsknep:idea: Jag kan ju börja med ett... Jag brukar redan innan de...
Svar
3
· Visningar
1 036
Senast: Madelene
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka