Jag vill bara se om jag förstått det hela rätt.
Hon fick inte reda på att hon inte klarat av teroridelen som bestod av 6st dressyrfrågor och 4st distansfrågor (varför fler om dressyr?).
När hon kom till fortbildningen för tränare på Strömsholm en månad senare så fick hon reda på resultatet. Hon hade alltså inte blivit informerad om att hon kuggats?
Där ändras förutsättningarna. Förutom teroriprovet så skulle hon hålla en övervakad dressyrlektion samt blev rek att gå brevid en ridlärare ett år.
Detta gjordes av omtanke för henne och sporten distans.
För mig låter det som om Staffan gjort det som sin uppgift att dressyrträna distanssverige. Med de uttalande som han också gjort så förstärker ju detta misstanken om att han ville använda henne som exempel.
Sen är ju frågan om en korrekt sits samt en häst i dressyrform är det optimala för en distanshäst. Jag kan inte ens sitta i en korrekt dressyrsits i min distanssadel.
Uttalanden som att distansryttare inte gått på ridskola och att det är mycket skador på distanshästar visar ju att Staffan har noll koll på distansen idag.
Kanske är det där skon klämmer. Hans erfarenheter och kunskaper i distans håller inte måttet idag
. Distans är inte i 1990 års upplaga längre.