Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning När börjar dom kräva att man ska ha med sig pass på hopp tävlingar ? Har varit i väg med min dotter på lokala tävlingar och då aldrig...
Svar
7
· Visningar
1 388
Islandshäst hej! jag har kollat lite på tävlingar och tävlar lite själv. Rollkur har jag alltid tänkt "tillhör" dressyren eller hoppning, men nu...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 822
Senast: tara
·
Hoppning Ja vill ha maaassa tips på hur ja tränar upp min "syn" fram till hindret. Jag ser bara avståndet ibland. Eller... Det kommer i Perioder...
2
Svar
26
· Visningar
4 051
Senast: Memmis22
·
Körning Såg på en hemsida att de sålde sådana och blev nyfiken. Har sådana tyglar som jag använder mina sämre dagar men har aldrig sett liknande...
Svar
15
· Visningar
2 130
Senast: stall w
·
Körning Har läst några trådar och folk skirver att man inte ska ha svarta tömmar varför inte de?
5 6 7
Svar
139
· Visningar
17 652
Senast: Tacitus
·
Trav Vi skulle ju inte betäcka i år... Nu står vi med tre ston som högst troligt ska bli betäckta. Trots allt.... HJÄLP OCH FUNDERINGAR...
Svar
0
· Visningar
1 272
Senast: Cambrie
·
M
Hoppning Hej! Jag har en 5 årig d-ponny som jag ska tävla hoppning på. Men hur är det, ska man tävla en unghästklass då eller? utan...
Svar
2
· Visningar
965
Senast: Deimion
·
Tävling Jag har sett att många klubbar har transportbidrag för att underlätta för sina ekipage. Är det någon som vet vart pengarna kommer ifrån...
Svar
3
· Visningar
1 252
Senast: Agony
·
F
Körning Som rubriken lyder. Hur går man över från rockard till släd körning. Hästen i sig är en fd kallblodig trav häst, stabil i körningen...
Svar
15
· Visningar
2 224
Senast: Svanhild
·
  • Låst
Tävling Nån som vet hurvida man får använda detta på Hopp/dressyr tävling ? :)
Svar
4
· Visningar
1 422
Senast: Anyo
·
B
Hoppning Jag undrar om det sliter på hästarnas ben och hästarna öht om man galopperar över markbommar? Är det ett bra sätt att träna på det här...
Svar
2
· Visningar
1 303
·
Hoppning Hej! Eftersom min ponny får skav på remontgrimman så vill jag gärna ha ett ludd där. Det står inget i TR om nosludd, men däremot står...
Svar
4
· Visningar
1 900
·
Islandshäst Jag har kollat på sifs tävlings sida, vissa tävlingar är ju två dagar.. Ex 12-13 April.. Vad menas med detta? är det tävlingar båda...
Svar
3
· Visningar
1 088
Trav Såg att Turbo Sund ska stå på Alebäck i år, till priset 3000+15000 kr! Vad tycker ni om den prisättningen och vad tycker ni om Turbo...
Svar
7
· Visningar
2 288
Senast: Kellie
·
Distans Så roligt med ett datum som jag kan! :banana: Någon från Uppland/Stockholm som vill samåka? :idea:
Svar
7
· Visningar
2 829
Senast: Nilla
·
Dressyr Idag har jag köpt ett par Cavallo Weltmeister, oprovade. Jag har bara haft på ett par för kanske 10 år sen och då tyckte jag att de var...
Svar
1
· Visningar
1 960
Senast: spoff
·
Islandshäst Känner att jag vill komma vidare med min guldgosse, så att vi kanske kan ta oss ut på tävlingsbanan senare detta år (blir lätt att jag...
Svar
16
· Visningar
2 054
Senast: Tibra
·
Fälttävlan Det ska ju planeras i tid :devil: Jag tänkte försöka debutera hemma på Hermanstorp 14 maj men insåg att om det nu är jättekul så finns...
Svar
10
· Visningar
1 384
F
Körning Sökte på formunet, men hittade inget svar som passade mig. Total skakel längd för häst vid körning av rissla, samt hur långt mellan...
Svar
2
· Visningar
1 353
Senast: fritzo
·
H
Trav Hej har funderingar kring det här med leasing. Hur skall kontraktet vara skrivet när man leasar ut. Vad skall vara med. Har någon av er...
2
Svar
28
· Visningar
4 079
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar