Utleasning av häst

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Half moon
  • Startdatum Startdatum
Sv: Utleasning av häst

Jag har ett omvänt problem, jagat personen jag leasar av i två månader för att lösa en skuld. Å andra sidan läste jag här om dagen att han sålt sitt företag för tre miljader,så han sitter kanske inte i sjön ;).

Just det där upplever jag som det största problemet. Men det har man väl på samma sätt om man lämnar i proffsträning? *hukar sig*

Det beror ju på hur bra hästen är , eller om det är "nåt att vara rädd om"...

Själv är nog bästa dräng :)

Tyvärr tycker mindre bra människor det också om sig själva.

Jag tog referenser på min, vi pratade flera gånger och det lät så bra.. började sen bli misstänksam när hon aldrig ringde utan jag fick ringa och fråga hur det gick och sen hästen "linkade" i sex veckor.. tyvärr var pappa svårt sjuk då och hästeh stod 50 mil bort men jag sa att hon fick lämna hem henne då så vi ta ut vet... hade jag vetat hur halt hästen var hade jag bett henne skjuta henne på fläcken...bara att avliva fanns inget att göra men orkade inte åtala för djurplågeri..

Liknande trådar

Trav Hej, har lite funderingar kring kuskar o trav. Finns det regler för hur ung/gammal man får vara för att få köra lopp med stor häst samt...
Svar
2
· Visningar
269
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 580
Senast: Roheryn
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
942
Senast: Cattis_E
·
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 630
Senast: Murray
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Pusseltråden
  • Klara sig utan bil
  • Nyårstråden