Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

V
Islandshäst Ska köpa min första islandshäst, har hållt på med storhäst länge men känner nu att det är dags att satsa helhjärtat på min dröm. Ska...
Svar
11
· Visningar
1 683
Senast: Muninn
·
  • Låst
Tävling Jag tänkte göra ett ägarbyte på vår nyinköpta häst och kollar då lite på ridsportförbundets hemsida om licenser. Jag trodde att det...
Svar
1
· Visningar
1 302
Senast: Krockodil
·
Dressyr Är det tillåtet att tävla dressyr i en brun tävlingskavaj? Lokala LC, LB gäller det för :)
Svar
6
· Visningar
1 965
Senast: Seabaz
·
Western Såg nyligen en film på YouTube med Bob Avila och "nån snubbe" från Professional's Choice och deras benskydd. Avila sa bl.a att de var...
Svar
6
· Visningar
1 883
Senast: lytesout95
·
Trav Som rubriken lyder, vilket är ditt första travminne? Jag kommer tyvär inte ihåg exakt årtal, men det var mitten av 80-talet och jag...
Svar
19
· Visningar
2 188
Islandshäst hej! Tänkte höra med er här hur ni börjar med era islandshästar när ni ska rida in dom. Ja har en valack på 3,5 år har lite tankar att...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 626
Senast: Petronella
·
Western Har suttit och "släktforskat" lite i min hästs stam... Bakom henne finns bl a hästarna: Sun Spot J (hingst) Southards hands up...
Svar
0
· Visningar
1 160
Senast: Domino_s
·
H
Trav Hej, Jag är relativt nybörjare inom travet, men kör en hel del. Hästen jag kör har en tendens att ligga på en del vid jogging t ex...
Svar
1
· Visningar
1 130
Senast: ghost
·
Trav Nu kanske jag har helt efterblivna frågor, men det blir ju inte bättre av att jag låter bli ;) Jag har länge velat fota trav, och...
Svar
6
· Visningar
1 347
Senast: via
·
Western Finns ju en mer allmän hästtråd, men startar en specifik quartertråd också tänkte jag. Så ni som har just quarter, berätta lite om vad...
2
Svar
20
· Visningar
4 340
Senast: lwt03001
·
Körning Så är hösten här, och med den mörkret. Jag har precis kört in min häst, och har hittills bara kört i dagsljus. Hur gör ni andra när det...
Svar
9
· Visningar
1 697
Senast: Ingela_S
·
Övr. Grenar Vi är några stycken som är i tankarna på en tornerspelsgrupp då vi tycker att det verkar roligt. (Jag är den enda som provat på men...
2
Svar
20
· Visningar
3 240
Senast: Mithalagos
·
Dressyr Jag får inte ihop logiken. Har hört mig för med andra men ingen har kommit med någon riktigt bra idé. Det ligger till så att min...
Svar
5
· Visningar
1 698
Senast: maria_b
·
D
  • Låst
Islandshäst Vilka ska söka till strömsholm nästa år? De blev ju inget intag i år pga för få anmälda. Tråkigt om dom måste lägga ner utbildningen...
Svar
8
· Visningar
2 072
Senast: Boj
·
Övr. Grenar Jag står här med en liten (95cm) shettiskille som utan problem håller jämna takten i galopp med varmblodstravarna här hemma i hagen. Han...
Svar
1
· Visningar
1 166
Senast: clusia
·
Islandshäst Hej allihopa! Jag undrar lite över en sak... Igår var jag och en kompis ute och galopperade riktigt långt och fort. Efteråt skrittade...
Svar
12
· Visningar
1 858
Senast: Karin87
·
  • Låst
Tävling Hur många dagar är det okej att man vaccinerar över tiden från förgående år? För att slippa grund vaccinera om hästen?
Svar
8
· Visningar
1 534
Senast: toughcookie
·
Western Tyvärr så är inte min häst fullt bra och kommer nog inte bli så pass att hon kommer att uppskatta ridturer igen så känner att det är...
Svar
16
· Visningar
1 845
Senast: Piraja
·
J
Dressyr Ja är ju ganska grön inom dressyren. Har detta året tävlat upp tom LB. Jag har som mål att försöka starta en mvs innan 2012 är slut...
Svar
6
· Visningar
4 337
Senast: JenniiePersson
·
Western Köpte en sadel via annons. Skulle enligt uppgift vara en West Wood sadel. Såg trevlig ut, var rätt "storlek" och i den prisklass som jag...
Svar
1
· Visningar
1 884
Senast: kolblakkur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31