Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Islandshäst hej! Tänkte höra med er här hur ni börjar med era islandshästar när ni ska rida in dom. Ja har en valack på 3,5 år har lite tankar att...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 617
Senast: Petronella
·
Western Har suttit och "släktforskat" lite i min hästs stam... Bakom henne finns bl a hästarna: Sun Spot J (hingst) Southards hands up...
Svar
0
· Visningar
1 160
Senast: Domino_s
·
H
Trav Hej, Jag är relativt nybörjare inom travet, men kör en hel del. Hästen jag kör har en tendens att ligga på en del vid jogging t ex...
Svar
1
· Visningar
1 121
Senast: ghost
·
Trav Nu kanske jag har helt efterblivna frågor, men det blir ju inte bättre av att jag låter bli ;) Jag har länge velat fota trav, och...
Svar
6
· Visningar
1 346
Senast: via
·
Western Finns ju en mer allmän hästtråd, men startar en specifik quartertråd också tänkte jag. Så ni som har just quarter, berätta lite om vad...
2
Svar
20
· Visningar
4 340
Senast: lwt03001
·
Körning Så är hösten här, och med den mörkret. Jag har precis kört in min häst, och har hittills bara kört i dagsljus. Hur gör ni andra när det...
Svar
9
· Visningar
1 697
Senast: Ingela_S
·
Övr. Grenar Vi är några stycken som är i tankarna på en tornerspelsgrupp då vi tycker att det verkar roligt. (Jag är den enda som provat på men...
2
Svar
20
· Visningar
3 240
Senast: Mithalagos
·
Dressyr Jag får inte ihop logiken. Har hört mig för med andra men ingen har kommit med någon riktigt bra idé. Det ligger till så att min...
Svar
5
· Visningar
1 693
Senast: maria_b
·
D
  • Låst
Islandshäst Vilka ska söka till strömsholm nästa år? De blev ju inget intag i år pga för få anmälda. Tråkigt om dom måste lägga ner utbildningen...
Svar
8
· Visningar
2 072
Senast: Boj
·
Övr. Grenar Jag står här med en liten (95cm) shettiskille som utan problem håller jämna takten i galopp med varmblodstravarna här hemma i hagen. Han...
Svar
1
· Visningar
1 166
Senast: clusia
·
Islandshäst Hej allihopa! Jag undrar lite över en sak... Igår var jag och en kompis ute och galopperade riktigt långt och fort. Efteråt skrittade...
Svar
12
· Visningar
1 851
Senast: Karin87
·
  • Låst
Tävling Hur många dagar är det okej att man vaccinerar över tiden från förgående år? För att slippa grund vaccinera om hästen?
Svar
8
· Visningar
1 528
Senast: toughcookie
·
Western Tyvärr så är inte min häst fullt bra och kommer nog inte bli så pass att hon kommer att uppskatta ridturer igen så känner att det är...
Svar
16
· Visningar
1 845
Senast: Piraja
·
J
Dressyr Ja är ju ganska grön inom dressyren. Har detta året tävlat upp tom LB. Jag har som mål att försöka starta en mvs innan 2012 är slut...
Svar
6
· Visningar
4 323
Senast: JenniiePersson
·
Western Köpte en sadel via annons. Skulle enligt uppgift vara en West Wood sadel. Såg trevlig ut, var rätt "storlek" och i den prisklass som jag...
Svar
1
· Visningar
1 882
Senast: kolblakkur
·
A
Distans Har ni sett att Leonard Liesens ska föreläsa i Sverige nu i november (19e) ?! Det är ju nästan för bra för att va sant - vilken...
Svar
12
· Visningar
2 579
Senast: trofé
·
M
Hoppning Jag ska vara med på en maskeradhoppning:laugh: Problemet är att jag har ALLTID varit bra på att komma på vad jag ska va men jag kommer...
Svar
10
· Visningar
10 989
Senast: Rosett
·
Tävling En kommentar som ofta dyker upp i ridsportsammanhang när man pratar om förändring (eller bara saker man inte gillar) så är det att 'det...
Svar
15
· Visningar
1 790
Senast: Kallebus
·
Trav Vad säger ni om det "korsningen".. mamman är efter gum ball . Övrigt : startad. ca 90 000 i ins. syster med nastaq boy , Väntar ett...
Svar
5
· Visningar
1 407
Senast: Lennermo92
·
Körning Är det någon här som råkat ut för någon olycka eller liknande vid körning? Hur har hästen funkat sen som körhäst? Eller la ni av med...
Svar
15
· Visningar
3 393
Senast: Zarro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka