Sv: Tävlingsterminen 2012
Okej då, stryk fel ras, fast det var mest ur pulshänseende jag tänkte på. Så kanske borde skrivit fel individ. Nu kan det ju vara en ren rutingrej., och det blev INTE som jag planerat på slutet då han blev stressad och taggad när vi hamnade mitt i T50 upploppet, så skritta sista 3 km blev..inte riktigt så, och han var svettig i mål. Och jag gjorde rookiemisstaget ge honom mat direkt efter men innan slutbes. Men vi gick in för puls efter 19½ minut och pulsade 60, så det var ffa det jag tänkte på, att han kanske 'gå ner i puls fort-mässigt' kanske inte är riktigt rätt individ. (Han har en väldigt låg vilopuls dock, men pulsade in på 54 i förbes, trots att han inte var 'uppjagad'. Dock var det ju debut övht i sammanhang med 'massa nya hästar på ny plats')
Det gick ju både en shettis och en B-ponny i T50n och shettisen hade gått T80 med (ursöt!), så jag vet ju att 'alla' raser kan gå distans och mer individ som styr, så borde skrivit individ.
Men han ska ju ändå inte gå i de farter som skulle krävas för att ha ngt att säga till om i ens en T50, så vi 'lallar' nog som sagt bara i PP och CR:er. Mer än 50 ska han ju inte gå heller.
Bra att det inte låter för tufft på pappret i alla fall =) Det jag funderade mest på var om de två första låg för tätt. TR-tekniskt är det ju okej starta båda, men ibland är ju inte allt som är tillåtet lämpligt så att säga.
Naturligtvis är det han som avgör, men iaf efter den där PP:n nu i okt, så han var pigg i mål, pigg hemma, helt oberörd (och helt ren i benen, yay) dagen efter osv, och verkade inte tycka det var jobbigt trots att han gick utan draghjälp. Han hade ju bara varit igång sen i juli (efter 2 månader avställd pga benbitsop i början på maj) så vi tog det ju piano. Men pigg i mål, pigg dan efter osv så för honom var det nog mest en spännande utflykt och en uteritt på 'nytt ställe'. Förutom då där på slutet, vi behöver träna lite på att bli omgaloppade tätt av klungor typ