Era hoppsadlar!

Sv: Era hoppsadlar!

:cry::cry::cry::cry:Min älskade sadel passar inte hästen längre!!!

Har bokat tid för sadelutprovning på måndag och håller tummarna för att jag hittar något vettig som passar både hästen och mina låååånga ben.

Som tur är går de att måttbeställa extra stora/långa kåpor

Förlåt för att en dag blev till några månader, men här är en bild på min CWD! :D

bild.JPG

Diana

Min nya sadel
Santa Cruz Merina! Hästen verkar uppskatta den mycket, då han både rör sig bättre och hoppar rundare språng än med förra sadeln

Bättre sent än aldrig ;D
Skitsnygg är den, vill ha :love:

Bilderna är några månader gamla. Han har blivit av med lite fett runt maken, så den har blivit lite tydlig nu

Tja jag är ingen expert, men vad jag hört från andra så är santa cruz något smalare än de flesta, men kan inte uttala mig om det direkt.
Min förra var an crown med bom 32. den passade fint när hästen var tjock, men den lägger sig numera på manken :/

Denna vi fick nu är en vid.

Finns gott om plats iaf för manken i just denna modellen

Jag har också en sådan, till min fullblodsvalack med jättemanke. Han har både lång och hög manke, som din, så det är inte jättelätt att hitta något som ligger bra, men denna ligger som en smäck.

Har normal bomvidd. Enda bilden jag har på honom där man någorlunda kan se hans sadelläge är ju pinsamt nog tagen enbart för att jag aldrig sett honom så skitig, men here it goes...

284963_10150729908460531_694465530_19939615_832037_n.jpg

Jag har en Jacson Celine 17 tummare..den är mörkbrun och är 2 veckor gam mal :)...
Än så länge är den skön att rida i och sitter som ett smäck på hästen oxå.

Jag var tvungen att köpa bomlöst till min häst och bygga upp henne när jag köpte henne.
Fanns knappt nån sadel som passade henne men 7 månader senare så passade den här sadeln och nu äntligen kan jag börja hoppa med henne så fort sadeln är "inriden" :)

Swish:
Är du nöjd med din?
Peter från SC var ute och provade ut Merinan till mig och det var den enda som passade just med tanke på manken. De andra åkte liksom för långt bak just för att manken ser ut som den gör

Jag är jättenöjd med min. Sadeln som följde med hästen låg sådär på honom, och passade inte mig alls, så jag är supernöjd. Det var Peter som provade ut min också!

*kl*

Harry Dabbs, Cobra. Riden i ett år ca. Köpt ny men ombyggd till mig häst.
I början kändes den lite hård men nu är den jätteskön! Eller ja, jag tror det iafl - får inte känna efter. :D Finns ingen annan sadel till min häst så den måste som passa. :angel: Men jo, den är väldigt trevlig att rida i. Trivs jättebra i den. :) Hade velat haft en flatare sadel, men man får tydligen inte allt. Jag ska väl vara glad att jag har en sadel :p

32754747.jpg

Senast ändrad:

Skitsnygg! vad heter modellen?

De CWD jag har ridit i har jag fått ont i ryggen/svanken. Men jag vet inte om det är för att jag hamnar mer upprätt & får träningsvärk eller om de är för att de inte passar mig. (rider lite kutryggigt ;))

De CWD jag har ridit i har jag fått ont i ryggen/svanken. Men jag vet inte om det är för att jag hamnar mer upprätt & får träningsvärk eller om de är för att de inte passar mig. (rider lite kutryggigt ;))

Har också en CWD ("half deep") och har jag inte ridit i den på ett tag så får jag grym träninsvärk i svanken. Jag sitter gärna lite "kutryggad" i hoppsadlar och denna tvingar mig att sitta upprätt ;)

Ja du, bra fråga... Det är en Half Deep i alla fall, tror den heter SE02! :)

Aj då, men det borde nog vara träningsvärk, jag upplevde också lite obehag i början men nu har jag aldrig någonsin ont.
Tror inte jag rider så kutryggigt, du kan se i film-tråden och avgöra själv, haha! :p Men sitsen har i alla fall förbättras sedan jag köpte sadeln! :D

Diana

Liknande trådar

Träning Hejsan allihop För drygt 2 månader sen köpte jag en ny häst. En swb valack på 8 år, världens trevligaste. Han va inriden av tjejen jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 174
Senast: CaisaCax
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 048
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 589
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025