Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Trav Ja jag vet att jag är tidigt ute men jag har ett sto som inte är dräktigt som ska betäckas i år. Men jag tänkte att vi kan en tråd där...
Svar
9
· Visningar
2 031
Senast: YW1966
·
Trav Hir tränar ni när ni tränar som hårdast.
Svar
9
· Visningar
2 098
Senast: jassica
·
Trav Någon som har nån erfarenhet av denna form av städ? Det ser ju fruktansvärt smidigt ut. Fördelarna är ju ganska uppenbara, vad jag blir...
Svar
1
· Visningar
1 151
Senast: Buffe
·
Trav F.r.o.m 1 jan 2012 ska det vara obligatoriskt att använda säkerhetsväst vid körning på bana. Även vid träning på bana. Har alla...
Svar
5
· Visningar
1 846
Senast: fuji
·
Fälttävlan Finns det någon övre åldersgräns för när man som ryttare får debutera i en fälttävlan? Om inte officiell, så inofficiell?... Hur gammal...
Svar
7
· Visningar
2 070
Senast: cassiopeja
·
Övr. Grenar Finns det? Alltså sådant nylon/plastträns där man kan bestämma färger själv? Typ som man kan designa säkerhetsvästar, hjälmöverdrag...
Svar
11
· Visningar
1 991
Senast: Seabisquit
·
Islandshäst Hej, jag har läst lite här och var om många som undrar hur man lär sin häst sitta och ligga ner. tän kte att man kan skriva sina bästa...
Svar
0
· Visningar
807
Körning Fungerar det bra när man har shettis? Det blir inte halkigt trots att man broddar? Ni som tävlar shettisar med boots, vad har ni...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: Emmah.S
·
F
  • Låst
Hoppning Någon mer än jag som tycker det ofta är för rörigt på en framhoppning? Ofta är det föräldrar som ska stå och höja och sänka hit och dit...
Svar
3
· Visningar
1 353
Senast: Kallebus
·
Distans Jag undrar hur ni distansryttare resonerar kring underlag på träning och tävling. Man har ju alltid hört att man inte ska trava och...
Svar
15
· Visningar
2 182
Senast: Toyya
·
Distans Jag har en fråga till er som tränar/tävlar distans och gärna ni som har längre erfarenhet. Hur upplever ni att det förhåller sig med...
Svar
12
· Visningar
2 321
Senast: Seabisquit
·
Trav Hej! Alla ni som har renoverat en vagn, hur har ni gjort? Jag har köpt en gammal speedcart, helt ok men gräslig i färgen (ljus röd...
Svar
2
· Visningar
1 685
Senast: YW1966
·
B
Hoppning hejsan! nästa år finns det ju bara en som heter licens för ryttare och sen högre. fatatr inte om den är för lokal och regional tävling...
Svar
7
· Visningar
1 865
Senast: BernT
·
M
Hoppning hejsan! jag har en femåring som jag tänkt att kvala till falsterbos 5-års hoppning. min fråga är om det finns någon åldersgräns för...
Svar
1
· Visningar
1 387
Senast: Kallebus
·
Trav Hej! Har en nybliven 4åring, sto som är inkvalad och har gjort två starter. När jag kör henne själv och hon är pigg kan hon sparka...
Svar
16
· Visningar
5 584
Islandshäst Hej! I slutet av augusti skaffa jag mig min första islandshäst :D(första häst överhuvudtaget för den delen). Jag skulle vilja ha...
Svar
11
· Visningar
4 461
Senast: liseantons
·
Körning Jag har köpt en rockard till mitt russ på 128 som har tävlat trav och således är mycket körd, både med släde och rockard. Jag undrar...
Svar
2
· Visningar
941
Senast: Lydia
·
Trav Hej Det här är väl ett litet lyxproblem egentligen men tänkte ändå rådfråga er på buke hur ni skulle ha gjort. Det är så att jag...
Svar
5
· Visningar
1 319
Senast: psychoflum
·
Dressyr Det har jag funderat på ganska länge. Hur gör ni och vad tycker ni är bäst/rätt? Vad tror ni är bäst för hästen? Jag har hört så många...
2
Svar
26
· Visningar
6 240
Western Hur gick det till när ni började med western och var vände ni er för att läras upp? Verkar vara väldigt glest med ridskolor och liknande...
Svar
13
· Visningar
3 500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka