Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Hejsan alla körfrälsta! Tänkte starta en tråd med dråpliga körhistorier. Jag börjar med min som jag hörde igår. Kusken var igår och...
Svar
5
· Visningar
1 753
Senast: Rosalinda
·
Distans Min häst har ett rejält övertramp bak och trampar ibland på sig fram vilket ger små sår och rugor i karlederna, ner mot ballarna. Jag...
2
Svar
21
· Visningar
3 035
Senast: lulski
·
Körning Jag kommer eventuellt få köpa min fd medryttarhäst, en d-ponny valack född 1996. Min fundering är, kan man köra in en så pass "gammal"...
Svar
8
· Visningar
1 613
Senast: Pallen
·
Islandshäst Jag har en treårig valack som blir fyra i sommar. Jag har kommit till markträning med longering och promenader med start och stopp vid...
Svar
9
· Visningar
3 475
Senast: Ajda
·
Western I grunden vet jag hur man ska träna för hållbarhet (tex varierad träning, varierat underlag) men vad innebär det för er andra...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 820
Islandshäst jag har ett härligt litet sto på 14 år.. jag har haft henne drygt 3 år. jag började studera i höstas, och det har ju dragit min ekonomi...
Svar
6
· Visningar
1 182
Senast: ptr
·
Islandshäst Ja denna tråd är otäck, rysningar längs ryggraden men det är nu det skall komma fram..Våre fel och brister vid ridning:D Vi pratar så...
2
Svar
21
· Visningar
2 182
Senast: Elina8
·
M
Tävling Hur stort antal segrar tycker ni att hästen ska ha vunnit innan man kan säga att den vunnit många segrar? 10 st, 25 st, 50 st, 100 st...
Svar
7
· Visningar
1 553
Övr. Grenar Behöver en ponny var chippad för att få tävla ponnygalopp? Har letat på unggalopp men har inte hittat svar. Och behövs pass??
Svar
6
· Visningar
1 477
Islandshäst Hej, hoppas alla haft en trevlig jul! Hur gör ni när ni lägger upp ett ridpass? Rider ni bara på, eller har ni en plan med vad ni...
2
Svar
24
· Visningar
3 792
Senast: Koppen
·
Dressyr ja hur ser era lindade hästar ut inför ridning? lindar ni mellan kota och knä, hela kotan utan knä? halva knä halva kota? osv, slutar...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
25 840
Senast: mackan
·
Islandshäst Nota 7 årige sto:) Seidur 4 årig valck:) De skulle ha landet i dag på norrkjöping men på grunn av dimman så håper vi på...
Svar
19
· Visningar
2 100
Körning Åh JÄKLAR vad skoj det var, pånifröken var som galen - spring-spring-spring :D http://www.facebook.com/photo.php?v=10150695877674428...
Svar
12
· Visningar
1 426
Senast: sassiball
·
Western Kan man inte göra en tråd om alla westernsadlar. Märken. Hur de är i bomvidd jämfört med andra märken. Vad som skiljer dom åt, med...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 985
Senast: cowgirl81
·
Körning Hittat en gammal dassig loksele på gården och undrar lite vad remmen på själva lokorna är till för? Den långa som bara hänger på...
Svar
7
· Visningar
2 338
Senast: ptr
·
Y
Trav Har en nybliven 2-åring utleasad som dom ska plocka bort en lös benbit på och undrar hur ni brukar göra ekonomiskt med detta? Betalar...
Svar
1
· Visningar
1 060
Senast: Roquepine
·
Körning Vad är de "vanligaste" skadorna på körhästar? Hur vanligt är det med belastningsskador på kotorna på frambenen? Jag tycker att det...
Svar
1
· Visningar
1 061
Senast: agtatoon
·
M
Western Jag är Väldigtr intresserad utav pleasure och Hunter. Hur Ska en pleasure och en hunter häst se ut enligt er, hur bedömmer ni dom...
2 3
Svar
41
· Visningar
5 547
Dressyr Hur trimmar ni svansen (svansroten) på era dressyrpållar? Med sax, klippmaskin eller inte alls? Vill gärna se bilder på fina svansar...
2
Svar
24
· Visningar
5 632
Senast: MorvanMorr
·
Trav Måste vara bland de mer spännande importerna de senaste åren?! Kan ju bli hur bra som helst i aveln. Kul att det finns folk som satsar...
Svar
0
· Visningar
1 585

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka