Bilder och filmer 2011

Sv: Bilder och filmer 2011

Hihi, det är ju lättaste momentet att träna, så det är positivt :) Hoppar hästen bara klarar ju man sig liksom alltid menar jag :idea:

Du och Swish borde bilda team låter det som på Rebecca! :bump:

Lättaste????? Inte om man är perfektionist..... Dressyr är så himla "dömande" och "naket" på nåt sätt. *usch*

Lättaste????? Inte om man är perfektionist..... Dressyr är så himla "dömande" och "naket" på nåt sätt. *usch*

Men hur lätt är det att hoppa hinder med en häst som varken kan eller vill hoppa liksom :p

Dressyr blir aldrig perfekt men samspel finns ju alltid ändå :love:

kl

Dags att uppdatera med lite bilder!
Var på Tågarpsortens idag med Swish. Härlig hästdag i sällskap av en god vän och glada hästar! :love:

grav_173833525.jpg

hus_173833734.jpg

ostbge_173833899.jpg

hck_173833802.jpg

vatten_173834112.jpg

stigsprng_173834028.jpg

stock_173834201.jpg

Ja men se där, några lätt klass hinder hoppades med ser det ut som?;)
Det är ju inte så farligt, eller hur?:angel:

Fint! Men vi får nog tejpa fast dina stigbyglar vid sadelgjorden;):D

Haha nä jag har ju förstått att lätt-klass-hindren har jag ju typ hoppat hela tiden och trott de var debutantnivå på dem typ :D Haha! På förra träningen hos Ted så red vi ju en hel lätt-klass bana :D Är stolt över lilla Linan! :) Vi kommer bli farliga i terrängen till våren!! :devil: Sen att vi itne är så bra i hoppnignen är en annan femma :grin: men det ska vi jobba på i vinter!

Haha ja det kanske vore en idé :D SILVERTEJP!!

Sporremmar orsakar mindre skada på sadelgjorden :p Men det var klurigt att spänna gjorden efter montering (jag drar sista hållet efter jag suttit upp) :p

Vilda, bockande och överhoppande hästar kan också lösa problemet:angel:
Gjorde det för mig iaf, låg inte skänkeln stadigt intill så fick man tugga grus:D

rebecca: Det kommer ni klara galant! :)

Vi får ju försöka iaf :D

Lina är ju min röda ferrari, vad gäller min svarta Rolls Royce så går det lite si sådär med allt just nu :D

Hon får massor med kraftfoder (och hö, närmare 20kg/dag...) för att hålla hullet nu när hon ger di, och det har kanske satt sig aningens i huvudet på henne :grin: Hon är ngt explosiv kan man ju säga, både i hoppningen och dressyren. Får henne inte riktigt att slappna av och hon tycker ju det är superkul att bli riden så hon blir lite väl taggad mellan varven. Vet inte hur mycket jag vågar dra ner på kraften heller.

I fredags hade vi rodeo när vi hoppade. Glädjebocksprång efter hindret och när jag tillrättavisade henne pga det så blev hon arg och karate-kickade... :grin:

Igår dressyrade vi, och det var i princip lika mycket rodeo då...

Jaja, hästen är ju glad iaf :D

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 396
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar