Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Körning Köpte mig en släde i sommras och nu har det äntligen kommit lite snö så tänkte ge mig ut på en liten tur. Men nu när jag skulle ställa...
Svar
8
· Visningar
3 456
Senast: ptr
·
Dressyr Vilken är er dressyriga absoluta favoritbild från 2011? Endast EN bild och skriv varför just den bilden har blivit speciell för er:)...
2
Svar
39
· Visningar
6 656
Senast: Theodor
·
Trav Hej! Jag har lite frågor ang. montesadel, då jag precis har köpt en. Vad för schabrak, vojlock, padd använder ni? sadeln är ju ganska...
Svar
1
· Visningar
1 280
Senast: Ballerina
·
Körning Jag ska åka iväg med min rockard i veckan för att göra lite pyssel på skakeln. Skulle behöva lite hjälp med hur jag ska be dem svetsa...
Svar
0
· Visningar
778
Senast: Satis
·
  • Låst
Tävling Jag vill minnas att någon från ridsportförbundet gick ut och sa att det bara är rekommendationer/en invänjningsfas tills det att...
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: Riley
·
Trav Vi verkar ju ha begåvats med en uppfödning som är talangfull inom monté. (Han har gått tre lopp nu och har tre raka och tämligen...
Svar
12
· Visningar
1 655
Senast: Ballerina
·
Western Hej! Är det någon som vet om det skiljer i total längd på sadeln beroende på om man väljer sätesstorlek 16 eller 17 tum? Karin
Svar
1
· Visningar
1 337
Senast: 4BarsRR
·
T
Distans God Jul alla distansgalna! :) Som många vet så har det vart mycket prat på sistone om loggor på plagg på tävling och allt detta med max...
2
Svar
30
· Visningar
4 259
Senast: CK
·
A
Islandshäst Ja, vad är egentligen det bästa schabraket till en islandssadel? Dressyrschabrak i strl cob? Allroundschabrak i strl full? Eller något...
Svar
17
· Visningar
6 985
Senast: Allobosia
·
Hoppning Jag har en hoppsadel till hästen (är utprovad av sadelmakare) som har suttit kanon på honom. Nu har han tappat några kg (gör alltid det...
Svar
7
· Visningar
1 832
Senast: Buck
·
Distans Jag har ett arabsto född 2002, inriden som 3-åring men därefter inte riden innan hon kom till mig i höstas. Rider nu lätt ca. 4 gr i...
Svar
10
· Visningar
2 745
Senast: mahlmt
·
Trav Ja, nu har det hemska som man hört talas om men själv aldrig upplevt drabbat oss. Hade häst till start som strax efter att starten gick...
Svar
14
· Visningar
4 818
Senast: Jettan
·
Dressyr Nu när det är vinter och mörkt tänkte jag peppa mig själv genom att träna på att göra stora fluffiga sydda knoppar (och fantisera om hur...
Svar
14
· Visningar
7 250
Senast: Ottilia
·
Islandshäst Har som vanligt sadelproblem, har en 5-åring som jag letar sadel till. Kan bomlöst vara ett alternativ, hur ser ni på att ha bomlöst...
2
Svar
28
· Visningar
2 895
Senast: Elina8
·
S
Distans Har precis läst igenom ändringarna i TävlingsReglementen och undrar nu lite inför de nya kvalreglerna i klasserna där man för att starta...
Svar
10
· Visningar
1 594
Senast: Macken22
·
Tävling Skall mäta min ponny men hittar ingen info om vart man fårt tag på en mät man gäller östergötlands län. Någon? har för mig att man kan...
Svar
2
· Visningar
1 039
Senast: Pancakes
·
A
Övr. Grenar Tänkte bara höra om det finns någon i Kristianstad trakten som är sugen på att rida galopphästar och få chansen att ta ut egen...
Svar
0
· Visningar
1 480
Senast: amatoren
·
Trav Hej! Tänkte kolla om det finns någon där ute som ev kan hjälpa mig :) Jag heter Johanna och är 20 år, utbildad djursjukvårdare. Har...
2
Svar
20
· Visningar
4 026
Western Hej Ni har väl inte missat att Amrikanen Bill Cameron som var i svergie 2011 kommer hålla clinic uppe i Dalarna/Rättvik. Förra året...
Svar
0
· Visningar
892
Senast: Gordon
·
Körning Jag har köpt en ny bättre sele, komplett med baksele, så detta är bara en nödlösning två veckor framöver tills selen kommer på posten...
Svar
10
· Visningar
3 367
Senast: sassiball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka