Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min veterinär rekommenderar en vecka lugnt, efter vaccin
Nästan lika söt som mina fjordföl var
Den vita är alltså fjordingen...
Vad hade du för svårigheter med namnet? Jag fick inga synpunkter alls på Daggarperla från Grönfallet (Grönfallet är namnet på min lilla gård).
Håller med.
Får man rätt på SI-leden så har du löst aaalla dina problem med din häst varesig vad.
Kanske inte riktigt så enkelt, men den har fått min att tänka lite längre och även att kolla upp hästen ordentligt innan inridningen.
Hästarna ska vila ifrån all form av ansträngande(där pulsen går så helst vila helt) i runt 4-5dagar efter en vaccinering så jag förstår verkligen inte varför du ger dig ut och rider SAMMA dag???
min häst till en dressyrhäst och de verkligen låter nedlåtande från ditt håll osv.
Jag gör inte om min häst till en dressyrhäst för fem öre.. Jag har en islandshäst och bara för jag inte harvar runt på ovalbana i tid och otid och töltar utan faktiskt rider dressyr och tycker det är minst lika viktigt som ätt tölta runt så ska jag inte behöva få skit före de och få kommentarer om att jag gör om min häst till islandshäst!!!!
Står manen av sig själv eller klipper man den på fölen?
Mitt gårdsnamn är "Rinna" o jag ville ha Meyja från Rinna. Det fanns EN häst registrerad 2001 vid namn "xxx från Rinna Gård". Registratorn ville då ha det till att folk kunde blanda ihop våra namn för de var så lika. Ganska puckat i mina ögon vilket jag oxå talade om. Och undersökte på Worldfengur o hittade massvis av olika hästar med samma typ av namn. T.ex. "Fors" och "Fors gård", "Skogens" och "Skogens gård". Först hävdade dom att det var andra anställda när de godkändes... Korkat, de följer väl samma regler? Vilket typ är att ett gårdsnamn skall vara unikt.
Men jag mejlade mina åsikter även till högre ort och det blev då godkänt! O det är jag glad för!
Usel jämförelse som visar att du inte har koll.
I TR för dressyr står det "manen får vara flätad".
Fullt tillåtet att rida med manen rakad, lång, flätad, lös.
Jag har tävlat min kallblodstravare i LA dressyr, med massor av pälsglans i tjock, lockig, flygande man och svans. Fick domarkommentaren "härlig häst med fin uppsyn". Inget hinder mot lös man i dressyr, alltså.
En adekvat jämförelse kan vara med mig och nosgrimmor.
Jag rider i stort sett aldrig med nosgrimma. Dels ser jag inte behovet, dels är jag "skolad" inom western där nosgrimma inte är tillåtet (eftersom domaren ska kunna se om hästen gapar emot och då döma ner ekipaget).
Om jag vill tävla dressyr, får jag vackert följa reglerna och hänga på en nosgrimma på hästsen och ett par sporrar på mig (som jag heller aldrid använder eftersom jag inte ser något behov). Annars får jag hålla mig till mina principer och då avstå från att delta i tävling.